fbpx

Facebook coraz trudniejszy dla marek bez budżetu na social media

Taką tezę postawił w swoim artykule Chrum Crum z Webpronews, który zwraca uwagę na liczne badania potwierdzające powszechne odczucia marketingowców obsługujących social media.

Wyłania się z nich obraz firmy, która wyraźnie dokręca śrubę markom prowadzącym politykę opartą na treści bez wykupowania reklam.

 

Według raportu Ignite Social Media kolejne zmiany w algorytmie Facebook News Feed powodują coraz mniejszą widoczność treści prezentowanych przez marki swoim fanom. Opublikowane w grudniu wyniki oparte na 689 postach opublikowanych przez 21 marek pokazały średni spadek docieralności treści o 44%, przy czym spadek zaangażowania użytkowników spadł o 34.5%.

 

Niemniej pozytywnie wyglądają badania prowadzone przez Edgerankchecker, który od dwóch lat systematycznie prowadzi badania zasięgu organicznych postów marek. Według poniższego wykresu we wrześniu 2012 roku, około 26% fanów widziało darmowe posty zamieszczane przez marki.

 

 

Rok 2013 przyniósł drastyczne spadki. Już rok później widzialność postów spadła o połowę do 12.6%, zaś kolejne miesiące przyniosły tylko pogorszenie.

Zostaw odpowiedź