fbpx

Facebook do reklamodawców: kliki się nie liczą

Reklama powinna docierać do właściwego grona odbiorców, co jest ważniejsze niż współczynnik kliknięć – powiada Facebook. Po części trzeba przyznać mu trochę racji, ponieważ tym razem nie są to tylko gołe słowa. Z okazji ogłoszenia tej hipotezy Facebook przedstawił pokrzepiające statystyki.

Bolesna prawda jest taka, że zawsze, gdy przychodzi do pomiarów CTR to Facebook przegrywa konkurencję o reklamodawców. W aktywowaniu użytkowników jest znacznie gorszy od innych wydawców, a już w szczególności od Google’a. Skoro już nic więcej nie da się zrobić z samym CTRem, który niczym zaklęty dołuje w statystykach, pora zmienić reguły gry.

W tym celu Facebook połączył siły z Datalogix, operatorem potężnej bazy danych o zachowaniach konsumenckich. Efekt wspólnych badań, które miały na celu porównanie wyświetleń reklam na Facebooku z wiedzą w bazach Datalogix okazał się być po myśli Facebooka.

 

Zdaniem analityków obu firm 99% sprzedaży z kampanii online generują nie kliknięcia, a fakt zobaczenia przez potencjalnego konsumenta reklamy. Co więcej, aby udowodnić słuszność swoich tez obie strony powołują się na reklamy telewizyjne, w których nie liczy się aktywność wykonana podczas oglądania reklamy, ale w momencie, gdy konsument decyduje się na zakup produktu.

 

Wszystko ładnie, ale nasuwa się pewien problem. Jakby nie korelować danych o użytkownikach Facebooka z danymi o sprzedaży, trzeba sprawę postawić jasno. Dziś prawie każdy jest na Facebooku, a ten wyświetla mu non-stop reklamy. Kliknięcie dowodzi z kolei jakiejś formy zainteresowania kreacją.

Zostaw odpowiedź