fbpx

Facebook Gifts, czyli nowe podejście do f-commerce

Tak jak już wspominałem ostatnio, tydzień bez newsa o nowej usłudze reklamowo-sprzedażowej Facebooka to tydzień stracony. Ten tydzień na pewno stracony nie będzie, ponieważ Facebook wdraża kolejny pomysł o nazwie “Gifts”.

Jak sama nazwa wskazuje, usługa umożliwia kupowanie innym osobom prezentów za pośrednictwem Facebooka. Jak wiadomo okazji do obdarowywania jest wiele, a poza tym to wygodne, nie trzeba składać osobiście krępujących życzeń, czy wysłuchiwać narzekań na prezent. A uchowaj Boże, jeszcze obdarowywany poprosi nas o jakąś przysługę przy okazji spotkania.

Dodatkowo o fakcie przesłania prezentu będzie można publicznie poinformować wszystkich dookoła, co właściwie gwarantuje sukces usłudze “Gifts”. A jeśli osoba obdarowana chciałaby wyrazić swoje niezadowolenie z samego podarku, to Facebook także pozwala uniknąć tego typu nieprzyjemnej sytuacji. Obdarowany zwyczajnie może wymienić prezent na inny o podobnej wartości. Właściwie brakuje tylko opcji dopłacania.

 

Zapomniałbym o najważniejszym – propozycja wysłania prezentu pojawi się przy każdym przypomnieniu o urodzinach osoby, która została dodana do znajomych.

 

Jeśli chodzi o techniczne sprawy związane ze świadczeniem usługi, to Facebook nie chwali się, kto jest dostawcą prezentów – osobiście stawiałbym na Amazona, jeśli prezenty mają być dostarczane szybko i na masową skalę.

 

Wróćmy do tytułu – dlaczego miałby to być nowy f-commerce? Bo nie ma przeszkód, aby w serwisie „Gifts” znalazły się produkty z wielu różnych źródeł. Za wzór podam „Prezenty Allegro”.

Zostaw odpowiedź