fbpx

Facebook – ile jest w końcu wart?

Im bliżej giełdowego debiutu Facebooka, tym większy problem mają inwestorzy, pisze Wall Street Journal.

Pytanie, które dręczy wszystkich zgrabnie ujął szef Kia Motors mówiąc: “co właściwie dostaje za swoje pieniądze?”; “czy to, że konsumenci oglądają moje reklamy na Facebooku sprawia, że kupują nasze nowe auta?”

Te pytania spędzają sen z powiek wielu reklamodawców. Bo jak właściwie mierzyć wyniki sprzedażowe kampanii na Facebooku? Jak długo można zadowolić się stwierdzeniem, że to reklama wizerunkowa? Pomimo tych wątpliwości wycena Facebooka może osiągnąć 100 mld dolarów!

 

Wycena na takim poziomie oznaczałaby, że firma jest warta aż 33 razy więcej niż jej przychody z reklam. W podobnym porównaniu Google jest wyceniany tylko 5.5-krotnie więcej w stosunku do swoich przychodów.

 

Wszystkiego dowiemy się już niedługo, bo 18 maja.

Zostaw odpowiedź