fbpx

Facebook: koniec z wymuszaniem lajków przez aplikacje

Z pewnością nie raz i dwa, spotkaliście się z aplikacjami mobilnymi na Waszych smartfonach lub tabletach, które w dość nachalny i mało elegancki sposób “zachęcały” (czyt. wymuszały) Was do kliknięcia “Lubię to” na ich fan page’ach. Facebook wypowiada takim praktykom wojnę!

Największy na świecie portal społecznościowy opublikował na swoim oficjalnym blogu treść nowego regulaminu serwisu, zgodnie z którym, począwszy od listopada br. wprowadzony zostanie całkowity zakaz stosowania praktyk, polegających na udzielaniu dostępu do stron lub aplikacji w zamian za kliknięcie przycisku “Lubię to”.

Chciałoby się rzec “w końcu”. Nie ulega bowiem wątpliwości, że stanowczo zbyt dużo producentów mobilnych i webowych gier i aplikacji w taki właśnie, nie do końca uczciwy sposób, sztucznie zawyżało popularność swoich oficjalnych stron na portalu Marka Zuckerberga.

Administratorzy Facebooka wysyłają tym samym w kierunku swoich użytkowników, ale chyba przede wszystkim mobilnych developerów, bardzo wyraźny sygnał – jeśli klikacie w przycisk “Lubię to” na dowolnym fan page’u to chcemy, abyście byli wolni od jakichkolwiek nacisków i czynili to w sposób jak najbardziej naturalny, w pełni przemyślany i świadomy.

Oto w jaki sposób odniósł się do całej sprawy Facebook, w swoim blogowym wpisie:

Zabrania się zachęcania ludzi do korzystania z wtyczek społecznościowych lub “lubienia” strony. Zakaz obejmuje oferowanie dodatkowych nagród bądź przyznawanie dostępu do aplikacji w zamian za polubienie jej na łamach serwisu. Akceptowalnym pozostają: zachęcanie do logowania się do aplikacji, meldowania o swoim położeniu oraz udziału w akcjach promocyjnych. Zmiany te mają przyczynić się do poprawienia sieci komunikacji pomiędzy użytkownikami a twórcami, którzy powinni teraz łatwiej docierać do osób rzeczywiście zainteresowanych ich działalnością.

Facebook nie zapomniał również o wprowadzeniu innego ważnego nakazu, dotyczącego innej, nie mniej ważnej kwestii – mikropłatności wewnątrz aplikacji mobilnych. Jak sami zapewne doskonale wiecie, niektórym twórcom zdarza się “zapomnieć” powiadomić użytkowników o występowaniu takowych w swoich programach. Dlatego też społecznościowy gigant, wprowadzając omawiane zmiany w regulaminie, nałożył na developerów obowiązek wyraźnego informowania użytkowników o systemach mikropłatności stosowanych w ich aplikacjach.

 

Zostaw odpowiedź