fbpx
facebook mark zuckerberg portal społecznosciowy social media

Facebook mobilny już w 2/3

Tylko rok wystarczył aby Facebook z firmy, która sprzedaje swoje reklamy przede wszystkim w wersji desktopowej przeistoczył się w firmę, która żyje dzięki reklamom mobilnym. Chociaż właściwszym słowem byłoby tu zamiast „żyje” „ekspanduje”, bo to właśnie platformy mobilne są głównym źródłem wzrostów Facebooka.

Podobnie rośnie przekonanie amerykańskich specjalistów ds marketingu, co do skuteczności mobilnych reklam Facebooka.

 

 

Rzut oka na poniższą tabelę, której autorem jest Nanigans, a pochodzi z badania „Global Facebook Advertising Benchmark Report”, wskazuje, że miliardy Facebooka wypłynęły na fali globalnej „mobilizacji” i „smartfonizacji”. I jak twierdzi eMarketer nic się w tej kwestii nie zmieni co najmniej do 2016, kiedy to udział reklam mobilnych sięgnie 75% wartości całej sprzedaży Facebooka. Kwotowo zaś będzie to 13 miliardów dolarów przychodów rocznie – całość zaś zbliży się do 17,5 miliarda.

 

 

Na tle tych liczb nie dziwi rosnący entuzjazm amerykańskich marketingowców, którzy w liczebności 37% twierdzą, że mobiny Facebook konwertuje lepiej niż desktopowy. Po drugiej stronie barykady pozostało już tylko 23% specjalistów, zaś 41% twierdzi, że trudno wyłonić w tych zawodach jednoznacznego zwycięzcę. To znakomita poprawa w stosunku do roku ubiegłego, kiedy to 27% fachowców od reklamy internetowej w USA twierdziło, że wersja desktopowa reklam jest skuteczniejsza, zaś 35%, że lepsza jest mobilna. Jak widać, zwolennicy desktopów w odwrocie.

 


Zostaw odpowiedź