fbpx
aplikacja

Facebook na zakupach. Serwis Zuckerberga kupuje indyjski startup

Pierwsza na rynku indyjskim akwizycja Facebooka dotyczy, zlokalizowanej w Bangalore firmy Little Eye Labs, specjalizującej się w tworzeniu oprogramowania do analizy i monitorowania aplikacji, działających na Androidzie.

Najnowszy nabytek lidera social media to jasny dowód na to, że Mark Zuckerberg intensyfikuje swoje wysiłki nad zwiększeniem przychodów z mobilnej wersji swojego serwisu.

Nie ujawniono sumy transakcji, ale zagraniczne serwisy technologiczne sugerują, że kwota ta nie przekroczyła 15 mln $. Pracownicy Little Eye Labs, w związku z przejęciem ich firmy, mają trafić do kwatery głównej Facebooka w USA. Co ciekawe, zakupione przedsiębiorstwo istnieje na rynku mniej niż… 18 miesięcy. Jego współtwórca, Kumar Rangarajan stwierdził, że Little Eye Labs jest dla developerów i testerów aplikacji mobilnych niczym mikroskop.

Zgodnie z informacjami, do jakich dotarł Mensis, pierwsza wersja oprogramowania, opracowanego przez indyjskich inżynierów ma oficjalnie zadebiutować w kwietniu br. Według serwisu economictimes.com, Little Eye Labs pomoże Facebookowi w opracowaniu lepszych aplikacji mobilnych.

aplikacja

Przypomnijmy, że błękitny, społeczniościowy gigant zdążył już w swojej historii „połknąć, kilka obiecujących internetowych biznesów. Z pewnością największym echem w mediach odbiła się akwizycja Instagrama, przejętego za kwotę 300 mln dolarów (chociaż w chwili ogłoszenia tej informacji, media były przekonane, że zakup był wart aż 1 mld dolarów). Aplikacja ta cieszy się sporym zainteresowaniem internautów nie tylko zagranicą, ale również w Polsce, o czym pisaliśmy w tym miejscu.

Analitycy pozytywnie oceniają przejęcie. Kwota kilkunastu milionów dolarów wydaje się niezbyt wysoką ceną za zdobycie zespołu specjalistów w zakresie optymalizacji działania aplikacji na urządzenia mobilne (zwłaszcza, jeśli porównamy ja do wydatków, jakie Facebook poniósł za przywołanego Instagrama). W swoim tekście z Nowego Roku, wspominałem o tym, że wyzwaniem stojącym w 2014 przez Facebookiem jest zadbanie o odpowiednie wpływy z reklam mobilnych. Zakup Little Eye Labs z pewnością przybliży Zuckerberga do tego celu.

Zostaw odpowiedź