fbpx

Facebook: nowy system reklam i nowe porażki

Facebook robi użytek z giełdowej gotówki i pracuje nad kolejnymi systemami reklamowymi. Tym razem jak donosi Los Angeles Times Zuckerberg i spółka kończą negocjacje z kilkoma firmami, które mają zajmować się sprzedażą reklam na Facebook.com.

Cały system nosi nazwę Facebook Exchange i jest oparty o śledzenie w cookies odwiedzonych przez użytkownika stron. Dla przykładu – jeśli przeglądaliśmy strony dotyczące odżywek, możemy spodziewać się wyświetlenia reklam napoju energetyzującego.

System działa więc podobnie do niektórych elementów kampanii sieciowych w AdWords.

 

A nowe porażki? Na razie mamy ich przedsmak – z firmy odchodzi Bret Taylor, szef działu technologicznego, który odpowiadał za projekty mobilne oraz samą platformę Facebooka. Taylor odchodzi aby założyć nowy start-up ze swoim kolegą z Googla – Kevinem Gibbsem.

Zostaw odpowiedź