fbpx

Facebook Offers: Grouponowi dziękujemy

Tydzień bez marketingowej nowości od Facebooka jest tygodniem straconym. Stąd Facebook postanowił zaprezentować kolejną usługę, która powinna spędzić sen z powiek Grouponowi i innym podobnym serwisom.

Sprawa jest prosta: reklamodawcy tworzą ofertę dnia, zaś Facebook prezentuje ofertę w taki sposób, że trudno jej nie zauważyć. Jakby tego było mało koszt jak na razie jest znikomy – 5 dolarów i to już prawie wszystko.

Ostatni warunek jaki stawia Facebook to posiadanie minimum 400 fanów. A wynika to zapewne z prostego faktu, że „Oferty na Facebooku” będą prezentowane przede wszystkim fanom danej marki.

 

Chociaż w oficjalnym polskim FAQu możemy przeczytać, że oferty prezentowane są według grup językowych oraz krajów. A zasięg ostateczny zależy od budżetu reklamodawcy. Zapewne w niedługim czasie zespół Zuckerberga pozwoli na dokładniejsze profilowanie demograficzne całej akcji, a wtedy sprawa nabierze jeszcze większych rumieńców.

 

Podobnie jak w przypadku ofert zakupów grupowych do każdej zakupionej oferty będzie można dodać kod kreskowy, co pozwoli bardzo dokładnie mierzyć ROI. Wygląda na to, że pierwszy raz w historii Facebooka będziemy mieli do czynienia z mechanizmem, który pozwoli po pierwsze wypracować metody konwersji, a po drugie – bez problemu je zmierzyć.

 

Ci, którzy wytrwale prowadzili swoje profile firmowe w końcu będą mieli szanse zamienić swój cenny czas na pieniądze!
http://www.facebook.com/help/offers

2 komentarze

  1. Nowicki 25-09-2012
    • Mateusz 26-09-2012

Pozostaw odpowiedź Mateusz Anuluj pisanie odpowiedzi