fbpx

Facebook planuje zmienić reguły gry dla fanpage’ów

W związku z narastająca falą informacji, jaka płynie z fanpage’ów firmowych Facebook rozważa utworzenie oddzielnej zakładki “Pages Feed”. Zakładka ta miałaby gromadzić wszystkie informacje z ulubionych stron.

To pozwoliłoby użytkownikom na poświęcanie większej ilości czasu znajomym. Nie wiadomo do końca jak wpłynęłoby to na poczytność informacji z wcześniej polubionych stron. Spora część wpisów firmowych próbuje upodobnić się na siłę do wpisów przeciętnych osób. Po tego typu informacje raczej nikt nie zajrzy do oddzielnej zakładki.

Co innego, gdy mowa o fanpage’ach tematycznych, które skierowane są do węższego grona użytkowników i oferują ciekawą unikalną treść, związaną z branżą w której funkcjonują. Te być może mogłyby liczyć nawet na większe niż dotychczas czytelnictwo.
Po wprowadzeniu algorytmu Edgerank powyższa zmiana byłaby wywróceniem aktualnego stanu rzeczy ponownie do góry nogami. Jest też inna ewentualność – Facebook zaproponuje umieszczanie postów na głównej tablicy fanów, ale tylko w płatnej opcji premium.

Zostaw odpowiedź