fbpx
facebook dla przedsiębiorstw

Facebook w Polsce jak Google – zasięg i odsłony mocno w dół

Wrześniowa odsłona badań Gemiusa jest konsekwentna – pokazuje kolejne spadki największych tuzów branży internetowej.

Kontynuujemy przegląd statystyk Gemiusa z trzech ostatnich lat. Tym razem sprawdzamy jak wygląda popularność Facebooka. W skrócie – statystyki pokazują podobnie, jak w przypadku Google spadek popularności portalu Marka Zuckerberga – zarówno pod kątem zasięgu, jak i liczby odsłon. Zasięg spadł o 4 procent rok do roku (porównujemy miesiąc wrzesień), oraz o 7 procent, gdy porównujemy rok 2018 do roku 2016. Odsłony spadły o 30% w porównaniu rok 2016 do 2018, oraz o 35% jeśli porównujemy rok do roku (dane dla miesiąca wrzesień).

Chociaż zasięg w przypadku Facebook spadł dość wyraźnie, to ilość użytkowników utrzymuje się na niezmiennymi poziomie około 21 milionów osób.

W ubiegłym tygodniu ustaliliśmy, że według badań Gemiusa z trzech ostatnich lat wyszukiwarka Google straciła w Polsce zarówno zasięg – o 3 miliony użytkowników, jak i ilość odsłon – o 25 procent, w stosunku do lat ubiegłych. Analizowaliśmy dane z sierpnia w latach 2016 – 2018.

W komentarzach nasi Czytelnicy zwracali uwagę na kilka zagadnień, które warto wziąć pod uwagę przyjmując do wiadomości poniższe informacje:

1. Gemius nie posiada zainstalowanych kodów śledzących na większości stron – statystyki bazują na śledzeniu aktywności internautów.

2. Różnica w ilości odsłon może wynikać ze zmiany technologii wyświetlania stron, która skupia się na doładowywaniu treści, zamiast przełączania stron.

3. Zewnętrzne międzynarodowe serwisy nie pokazują zmian w zasięgu wyszukiwarki Google w Polsce. Przy czym ich statystyki także bazują na metodach pośrednich , podobnie jak to ma miejsce w przypadku Gemiusa. Serwisy te agregują dane dla dużej ilości krajów z całego świata, zaś dla Gemiusa Polska jest rodzimym i najważniejszym rynkiem badawczym.

Szczegółowa metodologia Gemiusa:

https://audience.gemius.com/pl/metodologia/opis/

Dane zebrane przez Gemiusa

Facebook.com

wrzesień 2018 – zasięg 77%, ilość odsłon 3 050 176 405

wrzesień 2017 – zasięg 81%, ilość odsłon 4 749 706 512

wrzesień 2016 – zasięg 84%, ilość odsłon 4 258 075 157

Liczebność próby: N= 161599. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z I kwartału 2018r. i badania Maluchy z 2016r.

Zostaw odpowiedź