Chociaż Facebook nie istnieje na rynku nawet 10 lat już zdecydował się na lifting swojego logo. Zmiany są drobne, ale warto je omówić.
Wygląda na to, że aktualny trend w projektowaniu logotypów jest jasny – ma być prościej.
Facebook pozbył się dolnej linii ze swojego logo, całość nadal ma kolor niebieski, który został nieco mocniej nasycony, aby podkreślić formę negatywu.
Dzięki powiększeniu litery “f” logo zyskało nieco na charakterze. Moment zmiany nie jest przypadkowy – Facebook przeszedł wiele zmian, i podobnie jak logo skupia się na jednym centralnym oknie z przekazem marginalizując elementy poboczne.
Logo Facebooka cieszy oko o tyle, że jest połączeniem typografii oraz znaku, a dokładniej rzecz ujmując typografią w ramach znaku. Chociaż zmiany w logo FB są drobne i stały się otwartym polem do żartów, to może być to pole minowe.
Sęk w tym, że na takich zmianach polega sztuka dbania o aktualność identyfikacji wizualnej. Wszystkim drwiącym z drobnych zmian loga Facebooka powinny zmazać z ust głupi uśmieszek poniższe przykłady.