fbpx

Facebook: przychody trzykrotnie w górę

Mark Zuckerberg nie zasypuje gruszek w popiele, to pewne, gdy spojrzymy na aktualną sytuację finansową Facebooka. Dobre trzy lata temu pisaliśmy, że Facebook musi zacząć natychmiast przynosić zyski albo zostanie wrogo przejęty na giełdzie, gdzie jego akcje pikowały, zaś inwestorzy zgrzytali zębami.

Dzisiaj nie pozostaje nic innego jak uznać wyższość Zuckerberga, który wie skąd idzie i dokąd zmierza, a przy tym nie ma zamiaru pozwolić, aby ktokolwiek z zewnątrz tłumaczył mu zawiłości prowadzenia biznesu w mediach społecznościowych.

 

 

Trudno się dziwić podejściu Zuckerberga. Jeśli ktokolwiek, kto udzielał mu dobrych porad powoływał się na swoje doświadczenie z natury rzeczy musiał być kłamcą, bo jak do tej pory, Facebook to jedyny jak do tej pory portal social media o takim profilu, który jest połączony z globalnym zasięgiem. Z perspektywy czasu upór oraz instynkt założyciela Facebooka sprawiły, że cena akcji dawno przekroczyła poziom IPO – zgodnie uważany przez wszystkich (także przez nas) za nadmuchany.

 

Jak więc wyglądają aktualne wyniki Facebooka? Otóż w 2016 roku liczba użytkowników zdecydowanie przekroczy 1.43 miliarda, zaś w ciągu 4 lat zbliży się do 1.9 miliarda. Przy czym dynamika wzrostu spadnie z dwucyfrowej do jednocyfrowej i to w okolicach 5 procent. W USA i UK liczba osób logujących się regularnie przekroczyła już połowę populacji.

 

Jeśli zaś chodzi o reklamy, to w dalszym ciągu Google jest numerem jeden, ale na drugiej pozycji zdecydowanie umocnił się Facebook. Umocnienie to może przynieść w dłuższym okresie nawet wysunięcie się na pierwszą pozycję wśród wydawców reklam, ponieważ dochody reklamowe Google’a od pewnego czasu straciły swoją niegdysiejszą dynamikę. Z kolei Facebook tylko w USA od 2014 do 2018 prawie potroi swoje przychody do blisko 15 miliardów dolarów (dane za eMarketer – emarketer.com). Na pozostałych rynkach będzie podobnie bo dochody sięgną blisko 19 miliardów w 2018 roku, podczas gdy w 2014 było to ponad 6 miliardów.

 

Teraz już wiadomo jak pisać wypracowanie pod tytułem: kto tu miał rację i dlaczego Mark Zuckerberg?

 

Zostaw odpowiedź