fbpx
kiedy powstał facebook

Facebook rusza z dynamicznymi profilowanymi reklamami produktowymi w stylu Google PLA!

Jeśli korzystacie już z remarketingu produktowego na Facebooku, to szykuje się Wam nie lada gratka.

Jeśli zaś nie korzystacie z reklam na Facebooku to warto przyjrzeć się aktualnej ofercie organizacji Marka Zuckerberga, ponieważ robi się coraz bardziej wartościowa. Już nie tylko z punktu widzenia budowania wizerunku, ale także z punktu widzenia sprzedażowego, czy też, jak mówią niektórzy, „pozyskiwania lidów sprzedażowych”.

Jak wiadomo, jeszcze kilka lat temu Facebook traktowano jako medium głównie do kontaktu z klientami – w celu budowania wizerunku i społeczności wokół marki. Ostatnie dwa lata działalności Zuckerberga, które zaczęły się od debiutu giełdowego, pokazują wielką zmianę Facebooka w maszynkę do zarabiania pieniędzy. Zarówno dla akcjonariatu Facebooka, jak i dla marek, które inwestują w reklamę na portalu.

Niewątpliwym przełomem w strategii biznesowej portalu było uruchomienie remarketingu z prawdziwego zdarzenia, tzn dostępnego dla każdego, nawet najmniejszego reklamodawcy. Strategia ta, zapoczątkowana przez Google’a, gdzie każdy, nawet najmniejszy reklamodawca może wydać chociażby i 10 dolarów i nikomu nic do tego, znowu zdała egzamin. Brak pośredników w postaci dużych agencji reklamowych, dziecinnie łatwa obsługa systemu reklamowego (chociaż tutaj zawsze można lepiej), konsekwentnie otwierane biura z natywną obsługą językową w każdym zakątku świata – to wszystko zdało egzamin, a rok 2017 przynosi kolejny krok w tym kierunku.

Nowa wersja reklam dynamicznych „dynamic ads” będzie wyświetlać reklamy takie jak dotychczasowy remarketing produktowy z jedną zasadniczą zmianą – będą one targetowane na użytkowników, którzy nigdy nie byli na stronie naszego sklepu internetowego. Innymi słowy, Facebook czuje się na tyle pewny w zbieraniu informacji o swoich użytkownikach, że jest gotowy do tworzenia profili zakupowych i otagowania każdego z nas zgodnie z branżami, w jakich działają poszczególne marki. A to umożliwi im kierowanie swoich reklam do bardzo dokładnie dobranej publiczności. Oczywiście, najważniejszym kryterium doboru jest zachowanie użytkowników tzn jakie strony zostały przez użytkownika polubione lub jakie strony www odwiedza będąc zalogowanym na Facebooku.

Jak widzi to Maz Sharafi szef działu produktowego Facebooka?

“We’re looking to automate the process of showing the most relevant products to the most relevant people”. Today, if a retailer has 1,000 products, it would have to create 1,000 different ads to reach prospective customers. This automates that process.”

Jak na razie nowa funkcja reklamowa została ograniczona do beta-testerów na terenie Stanów Zjednoczonych. Na jej pojawienie się w standardowym „Ads Manager tool” trzeba będzie jeszcze poczekać. W Stanach, a co dopiero w Polsce.

Zostaw odpowiedź