Facebook wchodzi w buty Google’a i podobnie jak koncern z Mountain View także chciałby ułatwić swoim użytkownikom płacenie, a przy tym zgromadzić nieco informacji o ich możliwościach finansowych.
Na początek Facebook testuje funkcje, która zwolni leniwych Amerykanów z wpisywania numery karty kredytowej podczas kupowania aplikacji mobilnych.
Zasadniczo temat ten nie powinien wzbudzać większego zainteresowania w Polsce, gdzie dominują banki internetowe, zaś płatności kartami kredytowymi za e-zakupy należą do rzadkości.
Ale wszystko zależy od dalszych planów zespołu Marka Zuckerberga. Jeśli istnieje techniczna i biznesowa możliwość rozszerzenia usługi o płatności ekspresowe to polski rynek reklamodawców może zareagować pozytywnie.
Ponadto, CNN wspomina o jeszcze jednej możliwości. Skoro FB bierze się za kolekcjonowanie informacji o rachunkach bankowych swoich użytkowników, to nic lub niewiele stoi na przeszkodzie, aby móc potwierdzać przelewy w e-commerce poprzez konto na Facebooku.