fbpx

Facebook umacnia pozycję na światowym rynku reklamowym

Coraz więcej informacji wskazuje na to, że faktyczna pozycja Facebooka zaczyna dorastać do legendy, która pękła chwile po debiucie giełdowym.

Najnowsze dane eMarketera wskazują, że Facebook wręcz połyka kolejne fragmenty mobilnego rynku reklamowego wyraźnie wysuwając się na całkiem mocną drugą pozycję.

 

Pierwszy jest naturalnie Google, który włada blisko 33% globalnego rynku cyfrowej reklamy. Poza dominacją Google’a mamy tu do czynienia z wielkim rozproszeniem.

 

 

Jak widać dopiero Facebook może próbować stworzyć realną alternatywę dla imperium koncernu z Mountain View. Co niemniej ciekawe, Facebook gwałtownie rośnie – przynajmniej o 1% rocznie w skali globalnej – to znakomita wiadomość dla akcjonariuszy FB.

 

Z kolejnych miejsc w tabelce można wyczytać, że całkiem dobrze poczynają sobie Linkedin oraz Twitter – chociaż zajmują niewielki fragment tortu to są na pozycji mocno prowzrostowej.

 

Ciekawie dzieje się na rynku reklamy mobilnej. Tutaj Google zanotował potężny skok między 2011 a 2012 rokiem i właściwie zatrzymał się w 2013. W tym samym momencie Facebook urósł o 10%. Wszystko wskazuje na to, że wyraźnie odkroił sobie porządny kawał tortu, na który dotychczas zęby ostrzył sobie Google.

 

Zostaw odpowiedź