facebook dla przedsiębiorstw

Facebook walczy z fake newsami tworząc własne newsy

Fake news stały się słowem roku 2017, ale dzisiaj już nieco przebrzmiały. Niestety, tylko medialnie.

Fejkowe, czyli spreparowane aktualności są zmorą współczesnego świata. Zagrożenia wynikające z faszerowania szczególnie młodych ludzi nieprawdziwymi informacjami są dalekosiężne. Rozwijanie w ludziach z gruntu błędnych przekonań o otaczającym ich świecie jest tendencją, która może nawet zachwiać naszą cywilizacją, a w szczególności jej politycznymi podstawami. Jednym z miejsc, gdzie najłatwiej rozkrzewiają się wymyślone lub odbite w krzywym zwierciadle fakty, które ograniczają ludzkie umysły jest Facebook.

Mark Zuckerberg zapowiedział już dawno rozwiązanie tego problemu i teraz odwołuje się do instytucji starego porządku demokratycznego z czasów mediów masowych. Ten dość zaskakujący ruch, po głębszym przemyśleniu wydaje się dość oczywisty. Jak najłatwiej legitymować informacje, jeśli nie powoływać się na uznane źródła?

CNN, Fox News, oraz Univision to trzy firmy, które będą przygotowywały treści video z aktualnościami do nowej usługi Watch od Facebooka. Przy okazji, te wysokiej jakości treści mają przyciągnąć poważnych reklamodawców, którzy niekoniecznie chcą promować się przy jawnie wprowadzającym w błąd „kontencie”.

Rodzi się przy tym pytanie – czy wyznawcy alternatywnych źródeł informacji (podobnie jak alternatywnej medycyny) uznają dużych dostawców mediów za wiarygodne źródło? Wiarygodny news, to taki, który nie budzi sensacji, a wyjaśnia dogłębnie zjawisko. Niewiele w nim miejsca na niedomówienia, oskarżenia i wskazywanie na łatwe rozwiązania, gdzie szybko znajduje się jeden winny, a jego motyw zawsze czerpie z nizin moralnych.

Zostaw odpowiedź