fbpx
Facebook Twitter Instargam

Facebook zacznie oznaczać treści?

Największy na świecie serwis społecznościowy zaczął testować funkcję oznaczania wpisów o zabarwieniu humorystycznym. Ma to na celu wyraźne odróżnienie takich treści od wpisów w pełni zgodnych z rzeczywistością.

Taki zabieg jest odpowiedzią na zgłaszane przez użytkowników portalu potrzeby w tym zakresie. Część z nich skarżyła się bowiem administracji serwisu,  że nie jest niejednokrotnie w stanie odróżnić poważnych informacji od tych o charakterze satyrycznym.

Co więcej, bardzo często na żartobliwe wpisy zachodnich i polskich serwisów, np AszDziennika, Faktoidu, czy też zagranicznego The Onion dały się nabrać poważne serwisy opiniotwórcze.

Z drugiej  strony część z użytkowników Facebooka nie kryje zdumienia takimi działaniami portalu Marka Zuckerberga sugerując, że powątpiewa się tym samym w ich inteligencję.

Oto, co o Facebookowych oznaczeniach mówią sami zainteresowani, czyli przedstawiciele serwisu:

Prowadzimy niewielkie testy, w ramach których napis „Satyra” jest pokazywany w news feedzie przy linkach wyświetlanych jako „powiązane” pod przeglądanym wpisem

Wynika to z otrzymywanych przez nas opinii użytkowników, którzy chcą w tej rubryce wyraźniejszego rozróżnienia artykułów satyrycznych od innych.

poinformował w oficjalnym komunikacie rzecznik prasowy Facebooka.

Zostaw odpowiedź