fbpx
facebook dla przedsiębiorstw

Facebook zamknął prawie 600 milionów kont!

Właśnie ukazał się raport Facebooka o skuteczności w moderacji treści w pierwszym kwartale 2018 roku.

To może być zaskoczenie dla niektórych, ale Facebook komunikuje nie tylko swoje dane finansowe, ale także informuje dość szczegółowo o tym, w jaki sposób radzi sobie z treściami na swoim portalu. Nie jest to praktyka zapoczątkowana przez Marka Zuckerberga. Pionierem w tej dziedzinie był Google, który od wielu lat publikuje różnorakie statystyki swojej wyszukiwarki. Czasami robi to w celach typowo informacyjnych i promocyjnych, jak wtedy, gdy ogłasza jakie były najpopularniejsze wyszukiwania w danym roku, czasami zaś w celach politycznych, gdy informuje, jak często dany kraj zapytuje Google o dane użytkowników. A jak radzi sobie Facebook?

Statystycznie bardzo dobrze. W ostatnim kwartale Zuckerberg i spółka zamknęli blisko 600 kont użytkowników, których status określił jako „fake”. Z portalu usunięto także 21 milionów zdjęć, które określono mianem rozbieranych (posts containing nudity). Na tym tle tylko 2.5 miliona zdjęć zawierało mowę nienawiści, co jest wzrostem aż o 56 procent w stosunku do tego samego kwartału w roku 2017. Według niezależnych komentatorów jest to raczej wynik poprawy jakości moderacji Facebooka, niż nagły wzrost agresji ze strony użytkowników. Ta była zawsze na Facebooku, ale pozostawała dotychczas nieodkryta przez pracowników FB.

Niemniej oberwało się terrorystom lub domniemanym terrorystom. Według raportu, wykrywalność treści powiązanych z terroryzmem wzrosła o 73 procenty.

Więcej informacji dostępnych jest pod poniższym adresem:

https://transparency.facebook.com/community-standards-enforcement

Zostaw odpowiedź