fbpx

Facebook zmienia algorytm Newsfeed: reakcje ważniejsze od lajków

Rok po wprowadzeniu nowych form reakcji na posty Facebook zmienia algorytm organicznego pozycjonowania treści.

Chociaż pierwsze badania przeprowadzone po około 3 miesiącach od wprowadzenia nowych emotikonów nie wróżyły sukcesu, ponieważ ponad 90 procent użytkowników nie widzi potrzeby używania innych reakcji niż lubię to, Facebook nie odpuszcza i uderza z drugiej strony. Skoro użytkownicy nie chcą zmienić swoich nawyków odgórnie, to niech marki spróbują zrobić to za administrację Facebooka – wymyślił Mark Zuckerberg i spółka.

Modyfikację polegającą na zwiększeniu dostępności możliwych reakcji na post Facebook wprowadził w lutym 2016 roku (nazwano ją „Reactions”). W maju doczekaliśmy się badań od Quintly (quntly.com), które zajmuje się „benchmarkami” mediów społecznościowych. W raporcie do badania pod wszystko mówiącym tytułem „Facebook Reactions Study” z 3 maja 2016 roku zapisano co następuje:

97 procent reakcji użytkowników Facebook to „Like” pozostałe 3 procent reakcji dzieli się według następujących proporcji: 50 procent dla „Love”, 19 procent dla „Angry”, po 10 procent dla „Sad” i „Wow” oraz 9.5 procenta dla „Haha”. Analiza Qunitly objęła tylko 130.000 postów, ale o jakiejś większej pomyłce raczej nie może być mowy, proporcje przemawiają dość jednoznacznie.

Według najnowszych badań Facebooka, najczęściej używanym emotem jest „love”, który został użyty już 300 miliardów razy. Nie wiadomo, dużo to czy mało, gdyż nie znamy żadnych innych liczb, aby złapać właściwą proporcję. Milczenie Facebooka w kwestii owych innych liczb jest jednak wymowne.

Zostaw odpowiedź