fbpx

Fashion Days: zmiana naszego modelu biznesowego była korzystna

Należący do Grupy Allegro serwis świętuje swoje piąte urodziny i podsumowuje swoje ostatnie zmiany.

Fashion Days jakiś czas temu odeszło od idei zamkniętego klubu zakupowego, oferującego limitowaną liczbę produktów w ramach kilkudniowych kampanii i stało się otwartym sklepem internetowym z ofertą liczącą 500 000 produktów i ponad 1000 marek. Platforma jest obecna w 7 krajach: w Bułgarii, Czechach, na Węgrzech, w Polsce, Rumunii, Słowenii i na Słowacji.

To posunięcie okazało się być udane, ponieważ otworzyło przed firmą nowe możliwości rozwoju – już w ciągu pierwszych sześciu miesięcy – zanotowano pozytywne rezultaty: oprócz poszerzenia oferty i skrócenie czasu dostawy nastąpił spadek liczby zwrotów i anulowanych zamówień.

Fashion Days chwali się, że od pięciu lat firma zajmuje pozycję internetowego lidera branży modowej w Europie Środkowo-Wschodniej z bazą 6 milionów klientów oraz dobrymi wynikami finansowymi.

Wymowny jest z pewnością fakt, że w ciągu ostatnich trzech lat przychody brutto Grupy Fashion Days rosły 2,5-krotnie każdego roku. Z kolei średni czas dostawy skrócił się z 30 dni w roku 2010 do 5 dni we wrześniu 2014 roku.

Patrząc w przyszłość, strategia Fashion Days koncentruje się na rozwijaniu i doskonaleniu zakupów mobilnych. Jak dotąd wyniki firmy są imponujące: udział sprzedaży za pośrednictwem aplikacji mobilnych wzrósł z 5% w roku 2012 do 31% we wrześniu 2014 roku. Zakupy mobilne ciągle zyskują na znaczeniu. Najnowszy raport „E-commerce Europe Report” potwierdza rosnące wykorzystanie urządzeń mobilnych do zakupów i płatności internetowych. Autorzy raportu twierdzą, że sklepy, które wdrożyły strategię „mobile first” osiągają znaczące wskaźniki wzrostu.

Jesteśmy dumni z tego, co już osiągnęliśmy. W ciągu pierwszych pięciu lat odnotowaliśmy duży wzrost. Zbudowaliśmy silne biznesowe relacje z producentami najbardziej pożądanych światowych marek i staliśmy się ich ważnym partnerem, co stanowi dla nas ogromny atut. Posiadamy wiedzę, umiejętność dostosowywania się do zmian oraz odpowiedni zespół, dzięki czemu możemy ciągle rozwijać firmę. Będziemy nadal wdrażać i udoskonalać naszą strategię, aby spełniać rosnące oczekiwania klientów. Nie zapomnimy przy tym o dążeniu do operacyjnej doskonałości oraz o zamiłowaniu do mody i stylu

mówi Markus Okumus, Dyrektor Generalny Fashion Days.

Zostaw odpowiedź