fbpx

FedEx: przerzucamy się na 6 dniowy tydzień pracy

Jak donosi amerykańska centrala FedExu, zapotrzebowanie na usługi kurierskie jest olbrzymie i wymusza zmianę organizacji pracy całej korporacji.

FedEx Corporation to jeden z największych operatorów logistycznych na świecie. Obsługuje 220 krajów i terytoriów, ale najważniejszym dlań rynkiem pozostają Stany Zjednoczone. A jak już wspominaliśmy niedawno, poziom zinternetyzowania handlu w USA należy do najwyższych na świecie – sięga 16 procent, co wiąże się z istotnymi wymaganiami co do przepustowości infrastruktury logistycznej kraju.

Podczas ubiegłorocznego szczytu sezonu ani FedEx ani jego największy rywal, UPS nie poradzili sobie najlepiej ze szczytem sezonu w handlu internetowym. Jest to też jeden z powodów, dla których Amazon bardzo intensywnie rozwija własną siatkę połączeń i centrów logistycznych.

Tym razem FedEx ustami swojego wiceprezydenta Raja Suramaniama zapowiada, że powtórka z ubiegłego roku na pewno nie nastąpi. Stąd firma wdraża morderczy dla pracowników i swojej infrastruktury pomysł o pełnym 6 dniowym tygodniu pracy. Aby uzyskać odpowiednią wydajność przy zachowaniu podobnego zatrudnienia FedEx maksymalnie zautomatyzował swoją sieć logistyczną. Korporacja twierdzi, że dysponuje najwydajniejszą, najlepiej zautomatyzowaną i najnowocześniejszą technologią w branży.

W ciągu ostatniej dekady średnia ilość obsługiwanych przez FedEx przesyłek wzrosła z 12 do 14 milionów. Liczba zatrudnionych przekroczyła 420 tysięcy, zaś w okresie świątecznym wzrośnie o chwilową liczbę 55 tysięcy osób. Ostatnia dekada to także czas istotnych dla FedExu inwestycji: firma wybudowała 15 hubów przeładunkowych oraz 58 zautomatyzowanych stacji. Wygląda na to, że FedEx odfruwa konkurencji.

Zostaw odpowiedź