fbpx

Fiat kupił Chryslera – USA w szoku?

Tak daleki od e-commerce temat pozwalam sobie podjąć w wolną sobotę. Trudno go ominąć. Jedna z ikon amerykańskiej “starej” gospodarki została przejęta przez bliżej nieznanych w USA siwowłosych panów z Włoch.

Tak przynajmniej całą sytuację mogą postrzegać Amerykanie. A jak jest naprawdę?

 

O przejęciu Chryslera przez Fiata napisały wszystkie najważniejsze technologiczno-internetowe media amerykańskie. Co ciekawe, w komentarzach brak utyskiwania lub narodowej nuty – Amerykanie nie czują aby cokolwiek stracili.

 

Podkreśla się w USA raczej pragmatyzm Sergio Marchionne – szefa Fiata, Kanadyjczyka z włoskimi korzeniami. Czuć także delikatną nutę nadziei, że Chrysler przetrwa. Dziś technologiczne media w USA gorączkują się zupełnie innymi sprawami. Dziś do high-tech w USA z pewnością nie zalicza się producentów aut.

 

O tym, że czasy się zmieniły widać chociażby po cenie jaką Fiat zapłacił za Chryslera. Cały interes zamknął się w kwocie 4.35 miliarda dolarów, podczas, gdy w 1998 roku Daimler (producent Mercedesa) zakupił Chryslera za 36 miliardów dolarów.

 

Oto jak zmienił się świat – trzeci największy producent aut w USA został w ciągu 16 lat przeceniony o 90%. Rok 1998 to data znamienita nie tylko dla rynku motoryzacyjnego, który w tamtych latach rozdawał karty na całym świecie.

 

4 września 1998 roku, dwóch doktorantów Uniwersytetu Stanforda, Larry Page i Siergiej Brin założyło firmę o niezrozumiałej jeszcze wtedy dla świata nazwie – Google.

 

USA w szoku? Nie. Tak wygląda świat AD 2014.

 

Zostaw odpowiedź