fbpx

Financial Post: Wzrost e-commerce wpłynie na zmniejszenie wielkości tradycyjnych sklepów

Jak informuje Financial Post, rosnące obroty handlu internetowego nie pozostają bez wpływu na kondycję i warunki rozwojowe stacjonarnych sklepów. Jak informuje serwis, w najbliższych latach tradycyjne placówki handlowe mogą zmniejszyć swoją powierzchnię wystawienniczą.

Według serwisu, spekulacje jakoby handel sieciowy miał wpłynąć na całkowite “unicestwienie” sprzedaży stacjonarnej są mocno przesadzone. Jednakże zdaniem uczestników konferencji “Retail Conference of Canada’s Store 2014”, która odbyła się kilka dni temu w Toronto o wiele bardziej prawdopodobne jest kurczenie się średniej wielkosci sklepów w ciągu najbliższych 5 lat.

Kevin Macnab, prezes kanadyjskiego oddziału Toys ‘R’ Us powiedział, że chociaż w najbliższych latach nie przewiduje zmian, jeśli chodzi o liczbę posiadanych placówek handlowych, to jednak powierzhnia sklepowa będzie maleć na rzecz coraz większych magazynów, koniecznych do obsługi sprzedaży internetowej.

Coraz szybsze urzeczywistnianie się tego trendu było podzielane przez wszystkich uczestników konferencji. Z drugiej strony nie brakowało głosów podkreślających wagę i znaczenie tradycjnych punktów sprzedaży, które mogą zaoferować mozliwość obejrzenia produktów “w realu”.

Z kolei Steven Matyas z Staples Canada przyznał, że kończące się niebawem długoterminowe umowy najmu powierzchni sklepowych będą w przypadku jego firmy dobrym momentem do renegocjajcji cen i wyboru mniejszych punktów, w zwiazku z rosnącą sprzedażą produktów w sieci.

W zeszłym roku kanadyjskie sklepy stacjonarne odwiedziło o 2 proc. mniej klientów, niż w 2012 r.

1 komentarz

  1. Łukasz 04-06-2014

Pozostaw odpowiedź Łukasz Anuluj pisanie odpowiedzi