fbpx
sklep spożywczy online

FMCG: 20% udział e-commerce w Korei Południowej i Chinach

To zaskakujące, ale wygląda na to, że Francja lideruje europejskiemu rynkowi online FMCG – twierdzi w swoim raporcie badawczym firma Nielsen.

Chociaż Francuzi nie mogą się pochwalić żadnym przedstawicielem w TOP10 największych sklepów w Europie, to liderują w branży FMCG z wynikiem 7,1 procenta. Tak trudnej do zinternetyzowania, w powszechnej opinii. Drudzy w zestawieniu są Brytyjczycy z niemniej znakomitym wynikiem 6,3 procenta, a trzeci Niemcy z udziałem online na poziomie raptem 1,4 procenta. To pokazuje jak rozzuchwalili się Francuzi!

Skąd tak znakomity wynik kraju nad Sekwaną? Okazuje się, że decydującym czynnikiem jest szeroka dostępność różnorodnych form wysyłki, a nie wielkość lokalnych e-sprzedawców. U Francuzów najlepiej działa model click&drive oraz click&collect.

Jak na tym tle wypadają uchodzące za tygrysa ekomersowych zmian Amerykanie? Nieźle, gdyż udało im się zinternetyzować 5,6 procent swojego rynku FMCG. Co zapewne oznacza, że z punktu widzenia rozmiaru obrotów stawia ich na pozycji lidera.

Ale wszystkie te dane ustępują Korei Południowej i Chinom, które mogą pochwalić się udziałem e-commerce w branży w FMCG na poziomie odpowiednio 20 i 18 procent. Korea Południowa nie jest w tym zestawieniu wielkim zaskoczeniem ze względu na najwyższy na świecie wskaźnik internetyzacji obywateli. Azjatycki tygrys przoduje w tej dziedzinie już od blisko 30 lat.

Chiny to jednak inna rozmowa. Dynamika chińskiego rynku już nie szokuje, ale tempo strukturalnych zmian jest niewątpliwie zaskakujące. Czy wyrasta nam mowy światowy lider innowacji technologicznych? Wygląda na to, że chińskie społeczeństwo bardzo chętnie poddaje się digitalizacji masowo zaprowadzanej przez chiński rząd i rodzime konsorcja biznesowe.

1 komentarz

  1. Marcin 27-05-2019

Zostaw odpowiedź