fbpx

Forbes: najsilniejsze marki świata

Cztery najsilniejsze marki świata to Apple, Microsoft, Coca-Cola i IBM. Najsilniejsze zdaniem Forbsa to tyle, co najwięcej warte. Dlatego ciekawiej wygląda reszta rankingu, czyli postrzeganie klientów oraz wydatki na reklamę.

Jeśli chodzi o wydatki na reklamę to pierwszy jest… Pampers, drugi Gillette, a trzeci Lancome. Potem L’Oreal, Sony, Ford, Louis Vuitton, Lexus i dopiero Toyota oraz Coca-Cola. Ciekawostką jest także fakt, że Toyota nie załapała się nawet do pierwszej dziesiątki.

Pierwszy na liście Apple miał blisko 10-krotnie mniejsze wydatki na reklamę niż najrozrzutniejszy na liście Pampers. To pokazuje, jak wielką siłę posiada dobrze prowadzony globalny PR.

 

Najciekawsza część rankingu to ta dotycząca postrzegania marek przez klientów. Na pierwszym miejscu mamy… Microsoft! Drugi to General Mills, jeden z największych na świecie producentów żywności. Potem mamy Johnson’s, a następnie… Amazon.com. Zaraz za nim BMW, Intel i dopiero Google. Lidera zestawienia, czyli Apple należy szukać dużo dalej bo za: Disneyem, Samsungiem oraz Sony.

Niewątpliwie, to zły prognostyk dla Apple.

 

Cay ranking dostępny tutaj:

http://www.forbes.com/powerful-brands/list/#page:1_sort:3_direction:asc_search:

Zostaw odpowiedź