fbpx

Fortune: poznajcie Echo Nest, algorytm, który sprzedaje

Ostatnie wydanie magazynu The Fortune przyniosło interesujący artykuł na temat Echo Nest, algorytmu, z którego korzystają giganci tacy jak MTV, Vevo czy Spotify.

Echo Nest to firma o której mało kto słyszał. Za to wielu słuchaczy poznało jej możliwości. Algorytm Echo Nest to zaawansowane oprogramowanie, które potrafi trafnie zarekomendować muzykę zarówno wytrawnym melomanom jak i okazyjnym słuchaczom.

Dwaj założyciele Echo Nest to Tristan Jehan i Brian Whitman. Obaj pracowali nad swoimi doktoratami w MIT (Massachusetts Institute of Technology) i obaj byli amatorami muzyki. Tak doszło do spotkania, które zaowocowało nowym algorytmem, który składał się z dwóch krańcowo różnych sposobów doboru muzyki.

 

Pierwszy sposób to matematyczna analiza utworu – jego tempa i tonacji. Drugi to analiza społeczno-kulturowa cech, jakie ludzie przypisują różnym utworom i artystom. Tym oto sposobem dwóch doktorantów MIT odnalazło klucz do tego, co nazywamy gustem muzycznym.

 

Dziś Echo Nest to blisko 50-osobowa załoga, która pracuje już nad kolejnymi narzędziami. Ponadto firma udostępnia swój algorytm w postaci API, co pozwala jej zdobywać ciągle nowych klientów.

Zostaw odpowiedź