fbpx

Francuzi bez mobilnego wytchnienia na wakacjach

Blisko miesiąc temu cytowaliśmy badania, z których wynikało, że rośnie moda na offline, ale od deklaracji do czynów daleko. Teraz mamy potwierdzenie.

A owo potwierdzenie przychodzi prosto z Francji, gdzie Ipsos i VINCI przeprowadziły w lipcu 2016 badanie osób, które wyjechały na urlop. Zapytano ich o to, czy posiadają w dyspozycji urządzenia przenośne (w tym laptop) oraz, czy zabierają owe urządzenia na wakacje.

Wyniki nie zaskoczyły. Smartfony zabierają ze sobą praktycznie wszyscy (98 procent z tych, którzy owe urządzenia posiadają). Co potwierdza wnioski z innego badania, które dwa tygodnie temu cytowaliśmy. Tam z kolei ustaliliśmy, że przeciętny człowiek wytrzymuje bez smartfona co najwyżej 3 godziny. Było to potężne, globalne badanie obejmujące pięćdziesiąt tysięcy osób z całego świata. Teraz Francja idealnie wpisuje się w globalną regułę.

Co więcej, okazuje się, że aż co trzeci posiadacz laptopa zabiera go na urlop! To szokujący wynik, jak na kraj, który słynie z bardzo restrykcyjnego rozdzielania życia zawodowego od życia prywatnego. Zdecydowanie mniejszym zaskoczeniem jest fakt, że ponad 70 procent posiadaczy tabletów zabiera je na wakacje. Wszak właśnie wakacyjne wyjazdy to idealny moment na korzystanie z tabletu. Na przykład: jako przewodnika, czy też ogólnego źródła informacji, na co dzień zbyt mało kompaktowego na tle wszędobylskiego smartfona.

Przy okazji, badacze Ipsos ustalili, że aż 84 procent Francuzów w wieku 16-75 poddanych badaniu posiada smartfona. Z pewnością, to jeden z lepszych w Europie wyników. Przypomnijmy jeszcze, że według wcześniej cytowanego raportu z badania „Global Mobile Consumer Trends: 1st Edition” autorstwa Deloitte że maksymalnie w skali globu ludzie wytrzymują góra trzy godziny bez smartfona. To i tak niezły wynik biorąc pod uwagę, że góra do 5 minut po przebudzeniu wytrzymuje połowa – przynajmniej na rynkach rozwijających się. Nieco inaczej sytuacja wygląda w świecie, gdzie konsumenci mogą sobie pozwolić na nieco wolniejszy tryb życia. Tam pierwsze pięć minut bez smartfona wytrzymuje aż 70 procent respondentów.

Jeśli zaś chodzi o czynności, jakie wykonują użytkownicy smartfonów zaraz po przebudzeniu to dominuje wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą różnorodnych komunikatorów lub smsów. Niemniej popularne jest social media – szczególnie wśród konsumentów na rynkach rozwijających się (dwukrotnie więcej w stosunku do rynków rozwiniętych).

Zostaw odpowiedź