fbpx
paczkomaty inpost

Furgonetka: InPost i DPD najlepiej ocenianymi firmami kurierskimi

A właściwie to InPost zdominował podium, ponieważ oddzielnie policzono satysfakcję klientów Paczkomatów i usług kurierskich.

Trudno dziwić się takiemu podziałowi – wszak w przypadku Paczkomatów klienci nie mają kontaktu z kurierem, a sposób odbioru różni się znacząco. Zaskakuje jednak tempo w jakim InPost wspiął się na sam szczyt jakości oferowanych usług kurierskich. Polski operator pocztowy ustąpił tylko DPD i to tylko o jeden punkt w typologii NPS.

Oto całe zestawienie:

  1. Paczkomaty InPost – 62pt
  2. DPD – 54pt
  3. Kurier InPost – 53pt
  4. GLS – 47pt
  5. FedEx – 46pt
  6. DHL – 44pt
  7. Poczta Kurier48 – 40pt
  8. Paczka wRUCHu – 39pt
  9. GEIS – 24pt

Jak wyglądało badanie Furgonetki?

W 2018 roku wysłano do klientów portalu mailowe zaproszenie do udziału w ankiecie, w której znajdowała się prośba, aby w skali od 1 do 5 ocenili, jak chętnie poleciliby daną firmę kurierską swoim znajomym lub rodzinie. Gdzie liczba 1 oznaczała “zdecydowanie nie polecę”, a liczba 5 – “zdecydowanie polecę”

Klient otrzymywał od zaproszenie do wypełnienia ankiety tylko odnośnie usług konkretnej firmy kurierskiej, z której skorzystał za pośrednictwem serwisu Furgonetka.pl. Założono, że do obliczenia wskaźnika satysfakcji dla konkretnej firmy kurierskiej, potrzeba minimum 1000 opinii na jej temat. Jeśli jakiś przewoźnik nie przekroczył tej wartości, to nie został on uwzględniony w raporcie. W sumie przeanalizowano oceny 9684 użytkowników portalu.

InPost jak Amazon z fullfilmentem dla e-commerce

Zostaw odpowiedź