fbpx

Gdzie jest branża, czyli podsumowanie konferencji e-Commerce development

W dniach 17-18 maja odbyła się w Warszawie prestiżowa konferencja e-Commerce development. Mensis.pl było patronem wydarzenia, a nasz redaktor Jakub Jasiński był na miejscu imprezy i przygotował krótką relację z wydarzenia. Przedstawiamy kilka ciekawych tematów, które zostały poruszone w czasie konferencji.

Dwudniowa konferencja e-Commerce development, której to Mensis.pl był patronem medialnym, dobiegła końca. Po wystąpieniach prelegentów oraz pytaniach z sali można próbować ocenić, gdzie aktualnie jest branża. No właśnie, gdzie?

 

E-Commerce, czyli? Wciąż nie został rozstrzygnięty spór, które podmioty do e-commerce’u należą, a które nie. Jak zwykle kością niezgody były zakupy grupowe. Co ciekawe, nie mówiono i nie komentowano ich fenomenu, zaś prezentacja o użytkownikach Internetu w Polsce Andrzeja Garapicha (Polskie Badania Internetu) skłania do refleksji, czy aby zakupy grupowe nie zakończyły swojej fazy wzrostu na polskim rynku.

 

Cross-channeling. Odwieczne oczko w głowie dużych i znanych graczy w branży retail wraca na salony z pytaniem jak przekuć sukces offline w sukces online. Oby i na przyszłych konferencjach nie zabrakło tematów dotyczących sprzedaży wielokanałowej.

 

Social media. Choć temat poruszany był kompleksowo przez kilka podmiotów i podpowiedziano jak złowić fana, to nie udało się znaleźć recepty, która w prosty sposób pozwalałaby zamienić fana na zamówienia w e-commerce.

 

Reklama w Internecie. Szkoda, że tylko jedno wystąpienie i dopiero na samym końcu, dotyczyło reklamy w Internecie. Nagrodą dla cierpliwych był jednak jego poziom i kompleksowość przedstawienia tematu (Łukasz Świrgała z Deutsche Banku). Co ważne prelekcja była wartościowa, nie tylko z punktu widzenia e-sprzedawcy, ale także z punktu widzenia domów mediowych i agencji interaktywnych, które dzięki tej prezentacji miały szansę lepiej zrozumieć oczekiwania i potrzeby potencjalnego klienta dysponującego pokaźnym budżetem.

 

Rozwiązania dedykowane branży. Nie zabrakło też prezentacji nowych e-commerce’owych produktów i rozwiązań czy złotych rad, poczynając od logistyki, spersonalizowanych rekomendacji, poprzez budowanie zaufania, zarządzanie doświadczeniami użytkowników, automatyzacje technologii po regulacje na poziomie Komisji Europejskiej.

 

Poziom branży?

Rośniemy w siłę i uczymy się coraz więcej, a także potrafimy zadawać coraz trafniejsze pytania. Są jednak obszary, nad którymi można, a nawet trzeba popracować, jesteśmy w końcu młodsi niż nas starszy brat – handel tradycyjny. Kolejne prezentacje, które poza wykładami przybiorą również formę warsztatów, na pewno się branży przysłużą.

 

 

Zostaw odpowiedź