fbpx

Gdzie kupują Polacy?

Które sklepy cenami i asortymentem kuszą Polaków w dobie powszechnego zaciskania pasa? Które miejsca skupiają największą uwagę internautów? Instytut Monitorowania Mediów przedstawia handlowy ranking września. Niekwestionowanym liderem debat internautów jest IKEA, za nią Empik, a zaraz potem dyskonty: Biedronka i Lidl.

Czołówka zestawienia najczęściej omawianych w sieci sklepów zaskakuje: niekwestionowanym liderem debat internautów jest IKEA, za nią Empik, a zaraz potem dyskonty: Biedronka i Lidl, gonione przez super- i hipermarkety. IKEA wspomniana została w ponad 6 tys. publikacji w ciągu zaledwie miesiąca, choć nie zawsze były to wzmianki pozytywne – szwedzka sieć wplątana została w medialne – w tym również społecznościowe – przepychanki na tle tzw. lemingów. W opinii niektórych internatów lemingi to młode pokolenie dorobkiewiczów, którzy swoje kupione na kredyt mieszkania w pozornie prestiżowych lokalizacjach urządzają właśnie meblami pochodzącymi ze sklepów tej sieci.

sklepy-w-sieci

Kontrowersyjne zakupy w… Biedronce

Tylko pozornie robienie codziennych, spożywczych zakupów to sprawa, którą trudno ubrać w jakąś ideologię. Dyskusyjny potencjał sklepów spożywczych najlepiej udowadnia casus Biedronki, która – jak głosiła plotka, powtórzona przez media – powstać miała, ku utrapieniu mieszkańców, w Miasteczku Wilanów, warszawskiej inwestycji pretendującej do miana prestiżowej. Na forum.gazeta.pl znaleźć można opinie skrajne, często bardzo negatywne, zwłaszcza na temat mieszkańców, którym taka lokalizacja tego sklepu miałaby przeszkadzać:

To straszne, zaciągnięty ogromny kredyt na „apartament” w „ekskluzywnym” osiedlu, a tu Biedronka. Ano … i jak tu się rodzinie i znajomym z wygwizdowa pokazać?

jak ogromne są kompleksy niektórych ludzi. Boję się takich którym tani spożywczak nie pasuje do osiedla bo jutro dojdą do wniosku że niepełnosprawny na wózku też im nie pasuje a pojutrze że murzyn…

biedronki wprost nienawidzę za beznadziejną obsługę, brak możliwości płacenia kartą i beznadziejną jakość sprzedawanych towarów!

 

Tak żarliwe dyskusje – 266 komentarzy pod jedną publikacją gazeta.pl – przyczyniły się do tego, że lubiana czy nie, Biedronka była najczęściej wspominanym w internecie sklepem spożywczo-przemysłowym we wrześniu (4,4 tys. publikacji). Za nią uplasował się Lidl i Tesco.

 

Trendi dyskonty

Zakupy w biedronkowych lidlach są obecnie trędy, dżezi, cool i co tam jeszcze! – napisał jeden z forumowiczów, powołując się na artykuł Gazety Wyborczej o wiele mówiącym tytule: „Ekskluzywne zakupy w dyskontach. Teraz to Biedronka wyznacza trendy”. Liderem publikacji internetowych we wrześniu była Biedronka, niewiele mniej miał Lidl, na odległym trzecim miejscu znalazł się Kaufland.
Lokalne sieci spożywcze w natarciu

Najczęściej wspominaną w internecie lokalną siecią handlową był wywodzący się z Olsztyna Rast, należący do sieci Bomi. Ponad 320 publikacji w ciągu miesiąca to gorzkie zwycięstwo – większość z nich dotyczy słabej kondycji firmy. Na drugim miejscu znalazł się Lewiatan, na trzecim sień MarcPol.

 

Nie samym jedzeniem żyje człowiek – sklepy specjalistyczne

IKEA zdominowała konkurencję, nie tylko na rynku wnętrzarskim – była we wrześniu częściej wzmiankowana niż czołowe sklepy spożywcze. Co oczywiste, prowadzi też w zestawieniu sklepów specjalistycznych. Na drugim miejscu, z imponującym wynikiem 5,5 tys. publikacji w ciągu zaledwie 30 dni znalazła się sieć Empik.  Trzecie miejsce należy do MediaMarkt. Kolejne miejsca zestawienia, poza należącym do Decathlonu piątym, zajmują markety budowlane i sklepy ze sprzętem RTV-AGD.

 

Cash&carry, hurtowa egzotyka

Samoobsługowe hurtownie, przeznaczone głównie dla przedsiębiorców, cieszą się znacznie mniejszym zainteresowaniem internautów niż ich detaliczne odpowiedniki. Najczęściej wzmiankowany we wrześniu był Selgros Cash and Carry, z wynikiem powyżej 250 publikacji. Na drugim miejscu znalazła się sieć Makro, na trzecim zaś Eurocash.

źródło: Instytut Monitorowania Mediów

1 komentarz

  1. Ella 18-10-2012

Zostaw odpowiedź