fbpx

Gdzie młodzież zostawi kieszonkowe w najbliższych miesiącach?

Firma analityczno badawcza Piper Jaffrey przepytała ponad 8 tys. nastolatków i przeanalizowała ich zwyczaje zakupowe w sieci. Przedstawiamy garść interesujących danych z tego badania.

Spory wpływ na decyzje zakupowe młodzieży, ma ich budżet, który w większości przypadków jest uzależniony od… budżetu rodziców. To może wyjaśniać, dlaczego zauważalny jest wzrost popularności second handów, outletów i innych form wyprzedaży.

Młodzież jest „głodna” modnej odzieży, ponieważ aż 40% swojego budżetu przeznacza na powiększanie zasobów garderoby. W bieżącym roku zauważono jednak wzrost zainteresowania odzieżą sportową (wzrost o 5% w stosunku do lata 2012 roku). Ponad 2/3 nastolatek, potwierdza że korzysta z second handów oraz outletów, to samo robi 55% chłopców. Najpopularniejszą marką wszystkich nastolatków jest jednogłośnie Nike – mistrz ambush marketingu.

 

Jeżeli chodzi o jedzenie, ponad 40% deklaruje, że kupuje jedzenie organiczne – w 2011 roku ta liczba wynosiła 33%. 41% nastolatków preferuje szybką kuchnię oraz Fast foody.

 

W urządzeniach elektronicznych, w roli największego faworyta wybrano słuchawki Beats, odsuwając w cień małe słuchawki np. EarPods firmy Apple. Ponad połowa nastolatków jest właścicielem iPhone’a. Aplle ciągle jest najpopularniejszą marką wśród młodych – 59% z nich korzysta z systemu Apple OS, natomiast jedynie 30% z Androida.

 

Wielka popularnością cieszą się tablety. Aż 70% badanych posiadała iPada, a 20% kolejnych planuje zakupić go w najbliższej przyszłości. Nie spada także zainteresowanie konsolami do gier – 50% młodzieży zakupi w tym roku PS4 lub Xboxa 720.

 

Gdyby wyniki powyższych badań przełożyć na polskie realia to z pewnością zauważamy podobne lecz mniej wyraźne trendy, dlatego część liczb (jak np. te odnoszące się do zakupu PS4 czy Xbox 720) warto podzielić przynajmniej przez 2.

Zostaw odpowiedź