fbpx

Gemius: i po zakupach grupowych

Jak wypadają polskie zakupy grupowe na tle Rosji, Turcji i Danii? Czy w ciągu dwóch lat którykolwiek z tych krajów odnotował wzrost popularności tej nieco przereklamowanej formy zakupowej?

Sprawdźmy w statystykach Gemiusa!

 

 

Najbardziej zniechęceni do zakupów grupowych są Rosjanie. Tam „pokupki w grupach” straciły na popularności pięciokrotnie twardo lądując na dnie z wynikiem -78%. Tym samym zasięg zakupów grupowych w Rosji wynosi całe 8%, z 38% w ciągu raptem dwóch lat.

 

Z kolei w Polsce strata była mniejsza ale także bardzo bolesna z 27 do 12%, co oznacza ponad dwukrotnie mniejszy zasięg w ciągu dwóch lat. A tym samym zepchnięcie zakupów grupowych na margines handlu elektronicznego, tam, gdzie jest miejsce wszystkich portali zajmujących się głównie przecenianiem tego co niesprzedawalne.

 

Na drugim krańcu kontinuum znajduje się Dania, gdzie popularność tego typu rozwiązań skoczyła ponad dwukrotnie z 5 do 13% zasięgu krajowego.

 

Jak pokazuje analiza Gemiusa, niezależnie od kraju, osoby kupujące grupowo mają pewne cechy wspólne:

 

Analiza wszystkich użytkowników pod względem ich cech społeczno-demograficznych pokazuje, że w każdym z analizowanych krajów z serwisów oferujących zakupy grupowe częściej korzystają kobiety niż mężczyźni oraz osoby z wykształceniem wyższym.

 

Wyjątkiem jest tutaj Dania, która najwięcej sprzedaje e-grupowo dla osób w wieku +55.

 

Zostaw odpowiedź