fbpx
media expert logo

Gemius: Media Expert pozostaje największym sklepem internetowym w Polsce

Wg badań Gemiusa największym polskim sklepem internetowym pozostaje Media Expert z zasięgiem 31,6% co jest wynikiem lepszy od grudnia 2018 (30%).

 

Drugi pod względem ilości odwiedzin jest euro.com.pl, co także nie jest żadną nowiną – poza tym, że zasięg Euro AGD RTV wzrósł o dwa punkty procentowe rok do roku. W zestawieniu nie zmieścił się już empik.com – zasięg na poziomie blisko 26 procent to już za mało, aby okupować ostatnią, 20 pozycję największych w Polsce domen.

Największym portalem e-commerce w Polsce pozostaje Allegro, które powoli i cierpliwie doszło już do pozycji czwartego największego portalu w naszym kraju! Allegro jest większe od wszystkich portali horyzontalnych – w ciągu jednego miesiąca więcej osób odwiedza Allegro niż Wirtualną Polskę, Onet, czy Interię. Trudno się dziwić, że gigant polskiego e-commerce nie boi się przykręcać sprzedawcom śrubki zwanej prowizją w niemniej cierpliwy i konsekwentny sposób.

Jedyny konkurent Allegro, czyli OLX (który na marginesie w ogóle nie uważa się za portal e-commerce) jest hen daleko w tyle, ale utrzymuje swoją mocną, bo 10-tą pozycję. I to pomimo jednoprocentowego spadku zasięgu w grudniu 2019. Zaraz za OLXem tkwi Ceneo.pl, największa w Polsce porównywarka cen – w jej przypadku zasięg utrzymuje się na stałym 46 procentowym poziomie i nie wykazuje tendencji do wahań.

Jak widać, stan polskiego e-commerce wydaje się być zacementowany w obecnym momencie. To zaskakujące, ale rotacje przez ostatnie 12 miesięcy pozostają na minimalnym poziomie, co może sugerować, że największy w Polsce gracze wcale nie konkurują ze sobą tak ostro. Tak jak to głosi popularna plotka o niezwykle zaciętej rywalizacji na krajowym rynku e-commerce.

gemius grudzien 2019

gemius grudzien 2019

Zostaw odpowiedź