fbpx

Gemius: rich media w Polsce super popularne!

Według badań, jakie opublikował w ubiegłym tygodniu Gemius Polska jest krajem, gdzie reklamy typu rich media biją wszelkie rekordy w całej Europie Środkowej i Wschodniej.

Polscy marketingowcy zdecydowanie najczęściej korzystają z tej najbardziej zaawansowanej formy kreacji reklamowych w Internecie.

 

Jak przypomina Gemius na rich media składają się między innymi kreacje reklamowe typu: budujące zaangażowanie, oparte o grywalizację, inicjujące interakcję ze strony odbiorcy, np. wideo, toplayer, XHTML i inne. Stosowanie tego typu rozwiązań to efekt pragmatycznego podejścia.

 

Rich media są zwyczajnie skuteczniejsze na tle klasycznych formatów banerowych. Chociaż Gemius nie podaje konkretnych danych to średni CTR reklamy online w Polsce wynosi 0.46%, podczas gdy konkurencyjne dla rich media banery generują CTR na poziomie 0.25%.

 

Stąd prosty wniosek, że baner w dalszym ciągu pokrywa zbyt szeroki zakres reklamy w Internecie, który powinien zostać zajęty innymi skuteczniejszymi formatami lub rozwiązaniami technologicznymi.

 

Zostaw odpowiedź