fbpx

Gemius: stan reklamy internetowej w Europie Wschodniej

Ciekawe wyniki przynosi raport na temat rynku reklamy Gemiusa za II półrocze 2011 roku. Jeśli chcecie wiedzieć, czy Wasza kampania ma przyzwoite CTR to spieszę donieść, że średnia klikalność dla Polski to niezbyt okazałe 0.6%. A dodajmy do tego, że Polska osiągnęła wynik najlepszy.

Niemniej ciekawy jest fakt, że reklamodawcy nie czytają raportów na temat skuteczności banerów internetowych – pomimo fatalnych wyników klikalności aż 85% rynku to nadal tradycyjne banery.
Jeśli chodzi o skuteczne metody reklamowania się to prym wiodą: pre-roll, video, tapety i toplayer. Czyli więcej multimediów, mniej klasycznych metod.

Najczęściej reklamują się branże: finanse, ubezpieczenia i domy maklerskie. Inne branże, które nie szczędzą grosza to: telekomunikacja, czas wolny, handel, żywność, motoryzacja.

1 komentarz

  1. Mateusz 11-06-2012

Zostaw odpowiedź