fbpx

Gemius styczeń 2018: mobilny ruch i aplikacje ostro w górę

Polski Internet coraz mocniej przenosi się w mobilny świat – zarówno stron www, jak i aplikacji.

Zacznijmy od aplikacji mobilnych, które rok do roku wykazały się bardzo dużą dynamiką wzrostową. Właściwie to bardzo trudno znaleźć aplikację, która straciła na popularności przez ostatnie 12 miesięcy. Do nielicznych wyjątków należą: Allegro, Snapchat, Muzyka Google Play, Hangouts. Co ciekawe, tylko Allegro straciło zasięg o około 2 procenty co jest bardzo znaczącym wynikiem. Ponadto, z listy 20 najpopularniejszych aplikacji w styczniu 2017 wypadły: Adobe Acrobat Reader, Avast Mobile Security & Antivirus. Jeśli chodzi o wzrosty to największe zaliczyła aplikacja Google Drive, czyli Dysk Google oraz Google Mapy.

W kwestii ruchu mobilnego Gemius również odnotował praktycznie same wzrosty, poza Facebookiem, Wikipedią oraz Otomoto.pl, Polki.pl, Orange.pl. Przy czym te trzy ostatnie portale wypadły z dwudziestki najpopularniejszych, zaś na ich miejsce weszły: Wyborcza.pl, Naszemiasto.pl, Abczdrowie.pl. Poza 1,5 procentowym spadkiem Facebooka wszystkie największe i najważniejsze portale polskiego internetu bardzo wyraźnie zyskały na zasięgu, w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Szczególnie dobrymi wynikami mogą się pochwalić: Allegro (+4 procent), WP.pl (+7 procent), Interia.pl (7 procent).

Szala ruchu w polskim Internecie ewidentnie przechyla się w stronę ruchu mobilnego oraz aplikacji mobilnych. Szczególnie, jeśli mamy na myśli dynamikę wzrostu, ponieważ zasięg wśród internautów to w dalszym ciągu domena komputerów stacjonarnych i laptopów, które mieszczą się w kategorii desktopów.

Zostaw odpowiedź