fbpx

Gemius za styczeń 2018: YouTube wyprzedza Facebooka, strony desktopowe w dół

Gemius dla komputerów desktop za styczeń 2018 przyniósł wielkie przetasowanie i trium Google’a nad Facebookiem.

Oto przez wiele lat nieprzynoszący dochodów YouTube, na którego Google nie mógł znaleźć sposobu, aby dostatecznie zmonetyzować ruch, w końcu triumfuje. Nie dość, że portal od kilku kwartałów zaczął zarabiać, to także w kwestii popularności jest coraz lepiej, także w Polsce, także na desktopach, na których skupimy się dzisiaj.

Otóż rok temu Youtube.com zajmował 3 miejsce na platformie PC z zasięgiem internautów 67.4 procenta. Dzisiaj jest to 68.86%, co oznacza, że fejsbukowe 68.22 procenta to za mało, aby obronić jakże ważną symboliczną drugą pozycję. Co więcej, wzrost zasięgu zaliczył także Google.pl, który zyskał ponad 1 procent i aktualnie legitymuje się zasięgiem na poziomie 82.81 procenta.

Ogólne wyniki w kategorii desktopów nie napawają pozytywnymi informacjami większość właścicieli najpopularniejszych domen w Polsce. Otóż najpoważniejsi wydawcy tracą na popularności i nie jest to pierwszy miesiąc z rzędu takich strat. Obrywa także Allegro.pl oraz Otomoto.pl. Z drugiej strony, zyskują za to OLX.pl oraz Ceneo.pl, a więc trudno mówić tu o jednoznacznym trendzie w e-commerce. Dość jednoznacznie wygląda za to sytuacja dużych portali horyzontalnych – większość z nich musi szukać ratunku w ruchu mobilnym, lub zostaną zepchnięte na margines.

Zyskały:

  • OLX.pl
  • Interia.pl
  • Ceneo.pl
  • CDA.pl
  • Filmweb.pl
  • O2.pl

 

Stracili:

  • Onet.pl
  • Allegro.pl
  • Wp.pl
  • Wikipedia.pl
  • Gazeta.pl
  • Money.pl
  • Otomoto.pl

 

Zostaw odpowiedź