Gemius za styczeń 2018: YouTube wyprzedza Facebooka, strony desktopowe w dół

Gemius dla komputerów desktop za styczeń 2018 przyniósł wielkie przetasowanie i trium Google’a nad Facebookiem.

Oto przez wiele lat nieprzynoszący dochodów YouTube, na którego Google nie mógł znaleźć sposobu, aby dostatecznie zmonetyzować ruch, w końcu triumfuje. Nie dość, że portal od kilku kwartałów zaczął zarabiać, to także w kwestii popularności jest coraz lepiej, także w Polsce, także na desktopach, na których skupimy się dzisiaj.

Otóż rok temu Youtube.com zajmował 3 miejsce na platformie PC z zasięgiem internautów 67.4 procenta. Dzisiaj jest to 68.86%, co oznacza, że fejsbukowe 68.22 procenta to za mało, aby obronić jakże ważną symboliczną drugą pozycję. Co więcej, wzrost zasięgu zaliczył także Google.pl, który zyskał ponad 1 procent i aktualnie legitymuje się zasięgiem na poziomie 82.81 procenta.

Ogólne wyniki w kategorii desktopów nie napawają pozytywnymi informacjami większość właścicieli najpopularniejszych domen w Polsce. Otóż najpoważniejsi wydawcy tracą na popularności i nie jest to pierwszy miesiąc z rzędu takich strat. Obrywa także Allegro.pl oraz Otomoto.pl. Z drugiej strony, zyskują za to OLX.pl oraz Ceneo.pl, a więc trudno mówić tu o jednoznacznym trendzie w e-commerce. Dość jednoznacznie wygląda za to sytuacja dużych portali horyzontalnych – większość z nich musi szukać ratunku w ruchu mobilnym, lub zostaną zepchnięte na margines.

Zyskały:

  • OLX.pl
  • Interia.pl
  • Ceneo.pl
  • CDA.pl
  • Filmweb.pl
  • O2.pl

 

Stracili:

  • Onet.pl
  • Allegro.pl
  • Wp.pl
  • Wikipedia.pl
  • Gazeta.pl
  • Money.pl
  • Otomoto.pl

 

Zostaw odpowiedź

Strona korzysta z plików Cookies w celach statystycznych, reklamowych i do personalizowania stron. Możesz zmienić lub określić warunki przechowywania/dostępu do Cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce prywatności. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close