fbpx

Gemius: YouTube jest nad Wisłą niezrównanym hegemonem

YouTube cieszy się wśród krajowych internautów niesłabnącą popularnością. Najnowsze badanie PBI/Gemius pokazuje, że serwis odwiedza w Polsce niemal 14 milionów użytkowników sieci.

W miniony czwartek, 10 października minęło 7 lat od chwili zakupu YouTube przez Google. Umowa zakupu opiewała na astronomiczną również dzisiaj kwotę 1,65 mld dolarów i była największą w owym czasie transakcją wyszukiwarkowego giganta.

Od 2006 r. liczba polskich internautów, którzy korzystają z YouTube wzrosła o prawie 11 mln osób. Tak duża dynamika wiąże się w głównej mierze z faktem, że w ówczesnym czasie serwis był jednym z nielicznych, który umożliwiał szybkie i proste dodawanie treści video i późniejsze wykorzystanie we własnych serwisie internetowym.

Zdaniem Andrzeja Garapicha, prezesa firmy Polskie Badania Internetu Trudno zaprzeczyć, że YouTube stał się synonimem internetowej telewizji. Jego zdaniem popularność zdobył nie przez uznanie u profesjonalnych producentów filmowych i tradycyjnych stacji telewizyjnych, ale dzięki „User Generated Content”, czyli treściom udostępnianym przez samych użytkowników, uważanym za mniej wartościowe.
Rosnącą popularność YouTube dobrze oddaje poniższy wykres:

Wg danych z grudnia 2012 r. YouTube jest w naszym kraju niekwestionowanym liderem z 13,6 mln real users. Drugie miejsce zajmuje serwis Wrzuta.pl z wynikiem 2,82 mln użytkowników. Trzecie miejsce należy do Dailymotion.com z wynikiem 0,8 mln. Dalej plasują się Vimeo.com (0,64 mln) i Patrz.pl (0,48 mln).

Ciekawie prezentuje się również lista najpopularniejszych marek w polskiej edycji serwisu (dane z 24.05.2013 r. za Nowy Marketing):

Tagi:

Zostaw odpowiedź