fbpx

Generator stron mobilnych GinWiz – ciekawostka czy poważne narzędzie m-commerce?

GinWiz to produkt międzynarodowej spółki InfoGin, który już działa w 11 krajach Europy Zachodniej, Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Celem GinWizu jest szybkie i bezbolesne przekształcenie klasycznej strony www w wersję mobilną.

Wystarczy podać adres strony www, zapłacić kilka groszy i bum, strona mobilna gotowa. Brzmi jak czary-mary, stąd pokusiliśmy się o króciutki test usługi.


Trudno jest uwierzyć w sensowność rozwiązania, gdzie automat analizuje stronę www. a następnie przedstawia dobry projekt mobilny. I tak też było w naszym przypadku – poprosiliśmy o analizę strony www.mensis.pl i oto jakie rezultaty udało się uzyskać.

 


Wyniki nie powalają, ale to dopiero początek, ponieważ strona udostępnia możliwość samodzielnej, niezwykle prostej edycji poszczególnych elementów tak wykonanego projektu. Dajmy sobie 15 minut na edycję … i jest już lepiej.

 

 

Do wzoru ergonomii i urody droga daleka, ale udało się poprawić czytelność. Warto skorzystać z zaawansowanych opcji, które umożliwiają samodzielny wybór jakie elementy ze strony www mają znaleźć się w wersji mobilnej – automat od ręki wrzuca wszystko, co należy do jego największych słabości. Jest to pierwszy obszar, który wymaga natychmiastowej poprawy.

 

Pora na ceny – można skorzystać z GinWiza nawet za darmo, ale godząc się na udostępnianie reklam na stronie. Podstawowy pakiet bez reklam to koszt 290zł ale niestety rocznie, droższy wariant to nawet 1350zł rocznie.

 

I to wydaje się być największą wadą GinWiza. Abonamentowy mdel upartego przyssania się do klienta, bez możliwości cieszenia się własnoręcznie wykonaną mobilną stroną za jednorazową opłatą.

 

Tego typu jednorazowa opłata w kwocie 290zł dla firm i powiedzmy 99zł dla osób prywatnych w celu przekształcenia jednej strony do niekomercyjnego użytku byłaby znakomitą odpowiedzią na potrzeby rynku.

 

Zostaw odpowiedź