fbpx

GG przeżyje drugą młodość? Wraca popularność na komunikatory internetowe

Tak zaskakujące informacje przynosi raport sporządzony przez BI Intelligence, którego skrót został opublikowany na stronach Business Insidera (businessinsider.com). Wiele wskazuje na to, że sprzedaż komunikatora GG w wykonaniu Grupy Allegro mogła być przedwczesna.

Wskazywały na to obiecujące wyniki aplikacji na urządzenia mobilne. Teraz już wiadomo, że jest to trend globalny. Otwartym pozostaje za to pytanie: czy to właśnie aplikacja GG wróci na szczyt w Polsce?

Według BI Intelligence komunikatory internetowe zyskują coraz to ważniejszą rolę. Służą już nie tylko do rozmów z najbliższymi, ale także do komunikowania się się markami, kupowania i oglądania treści multimedialnych, przede wszystkim obrazkowych.

Na poniższej grafice widać połączony wyniki zasięgu czterech największych komunikatorów internetowych i czterech największych sieci społecznościowych. Okazuje się, że już około rok temu komunikatory internetowe dogoniły popularnością największe sieci społecznościowe i od tej pory znacząco je prześcignęły.

komunikatory-vs-socialmedia

Jak zwracają uwagę analitycy BI Intelligence, już niedługo komunikatory internetowe mogą przeżyć napływ wielu reklamodawców, którzy zechcą włączyć je do segmentu budżetu reklamowego pod nazwą social media. A to wskazuje, że komunikator GG ma jeszcze szansę odbić się od dna. Właściwie z dzisiejszym zasobem wiedzy można powiedzieć, największe szanse na przeżycie GG miałoby, gdyby przed kilku laty połączyło się z Naszą Klasą, kiedy ta jeszcze była u szczytu popularności.

Dzisiaj na polskim rynku komunikatorów najpewniej rządzi Facebook ze swoim Messengerem, co nie oznacza, że sytuacja dla GG jest już zupełnie zamknięta. Gdyby właściciele aplikacji dogadali się z Facebookiem, lub zachęcili użytkowników portalu do udostępnienia danych z kont Facebookowych GG mogłoby przeżyć drugą młodość. Tak jak niegdyś znikąd wyrosły bezpłatne komunikatory oparte o sieć GG.

Zostaw odpowiedź