fbpx

GG ponownie sprzedane, teraz będzie obsługiwać klientów biznesowych

Niegdyś lider komunikatorów peer to peer, a dzisiaj zakurzona legenda, GG, ponownie zostało sprzedane.

Sprzedający to fundusz Xevin Investments, znany głównie z tego, że wcześniej odkupił zapomniany już zupełnie pierwszy portal społecznościowy Grono.net, który to następnie zamknął. Xevin odkupi GG od Grupy Allegro, która w tamtym, dość już odległym okresie przechodziła wyraźną metamorfozę pod kątem sprzedania samego portalu Allegro.pl. Wtedy to Xevin pisał o przejęciu jak o preludium do symfonii pełnej sukcesów:

W ciągu kilku miesięcy inwestor przedstawi kierunki zmian i podejmie decyzje odnośnie dalszej strategii dla komunikatora. Bardzo liczna liczba użytkowników, którzy dzięki GG znajdują alternatywę dla rozwiązań oferowanych przez firmy globalne oraz bardzo silna pozycja usługi na rynku mobilnym, daje nadzieję na to, że komunikator ten pozostanie jednym z najpopularniejszych narzędzi do komunikacji w polskim Internecie.

Około rok wcześniej informowaliśmy o tym, że GG umiera w szybkim tempie i tylko od 2013 do 2014 roku straciło blisko 3 miliony użytkowników. Nowy inwestor nie zahamował tej tendencji. W 2013 GG posiadało 13 milionów użytkowników, zaś w 2018 roku posiada ich raptem 1.3 miliona. Stąd można domniemywać, że Xevin Investments, który rok temu próbował sprzedać GG za 2.4 miliona złotych znacząco przepłacił za nie trzy lata temu.

Tak, czy inaczej komunikator zostanie wykorzystany do celów, do jakich używa się dzisiaj komunikatorów, czyli do porozumiewania się z klientów z konsultantami. Tak przynajmniej można rozumieć komunikat nowego właściciela firmy England.pl wyrażony ustami wiceprezesa Romana Remusa:

„Zakup Gadu-Gadu wpisuje się w strategię rozwojową England.pl, która jest licencjonowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego krajową instytucją płatniczą oferującą bezpłatne transfery pieniężne pomiędzy Polską a Wielką Brytanią, od lat stale zwiększającą ilość procesowanych transakcji, zasięg oraz bazę klientów”.

„Dotychczas specjalizowaliśmy się w obsłudze klientów w Polsce i Wielkiej Brytanii, jednak w ubiegłym roku w obliczu zainteresowania i zapytań ze strony naszych klientów paszportowaliśmy za pośrednictwem KNF swoje usługi do wszystkich państw Unii. Zakup Gadu-Gadu to ukłon w ich kierunku, ale jest także elementem naszej długofalowej strategii biznesowej, w której mamy kilka innowacyjnych pomysłów jak wykorzystać możliwości komunikatora również na potrzeby wdrożenia innowacyjnych usług fintech”

Zostaw odpowiedź