fbpx

Globalna reklama mobilna eksploduje

Raport IAB dotyczący globalnej reklamy mobilnej nie pozostawia cienia złudzeń: ta dosłowne eksploduje. W 2012 roku obroty mobilnego rynku reklamowego wyniosły 10 miliardów dolarów, podczas gdy rok później już 19.3 miliarda dolarów.

Niestety, Europa nie należy do czołówki kontynentów, które inwestują w ruch mobilny.

 

 

Skoro o kontynentach mowa, to zerknijmy na początek w globalne statystyki IAB z podziałem właśnie na kontynenty:

  • North America: 41.9% ($8,100m)
  • Asia-Pacific: 38.9% ($7,525m)
  • Europe: 17.3% ($3,346m)
  • Middle East & Africa: 1.2% ($225m)
  • Latin America: 0.7% ($144m)

 

Jak widać, USA/Kanada oraz Azja już dziś dominują na tym nowym, obiecującym i absolutnie przyszłościowym rynku. Chociaż warto pamiętać, że globalne obroty całego rynku internetowego to około 500 miliardów dolarów (dane z IAB za 2013 rok).

 

 

Warto także zwrócić uwagę na podział formatów na rynku mobilnym. Znacząco rośnie w nim udział smartfonów, co widać po wzroście udziału reklam display oraz wyszukań.

 

 

Zostaw odpowiedź