fbpx

Globalny ranking marek – w czubie technologia

Jak co roku szacowny Millward Brown postanowił zaprowadzić nieco porządku w marketingowo-giełdowym chaosie informacyjnym i ogłosił kto jest ile wart.

Stawkę otwiera Apple, którego wartość w ciągu 6 lat urosła o 859% w górę – do kwoty 153.3 mld USD.

Na drugim miejscu dotychczasowy lider – Google został wyceniony na skromne 111.5 mld USD. Zaraz za nim IBM, którego cena wyniosła 100.9 mld USD, czyli gorzej od giełdowej wyceny Facebooka (przynajmniej z dnia debiutu).

Jak poinformował Millward Brown na branżę technologiczną przypada blisko połowa łącznej wartości wszystkich marek w zestawieniu. To podwójnie doskonały wynik, gdyż ilościowo marki technologiczne stanowiły 1/3 całej puli.

Chociaż przyjmuje się, że wycena marek jest często “z sufitu”, to wartość Facebooka wyniosła w rankingu skromne 19.1 mld USD. Ale to i tak więcej od potężnego światowego producenta elektroniki użytkowej – Samsunga, którego wyceniono na skromne 12.1 mld USD.

Zostaw odpowiedź