fbpx

Globalny raport PwC: mobile, social media, oraz direct-to-consumer

Dzisiaj prezentujemy drugą część globalnego raportu PwC, które przybliżają opinię konsumentów z całego świata na temat używania aplikacji mobilnych, korzystania z social media podczas zakupów oraz eksplorują nowe zjawisko – direct-to-consumer.

PricewaterhouseCoopers przeprowadził globalne badanie dotyczącego handlu online i offline przeprowadzonego na gigantycznej próbie ponad 15.000 osób, na 5 kontynentach, w 15 krajach.

 

Zaczynamy od mobilnych nawyków konsumentów z całego świata, których to eksploracja zostaje otwarta za pomocą pytania o to korzystanie z aplikacji i stron mobilnych. Jak się okazuje, mobilne strony www prowadzą bardzo minimalnie.

 

 

Chociaż użytkownicy są przywiązani do aplikacji, to głównym czynnikiem przemawiającym za używaniem mobilnych stron www jest uwaga – wygoda! Z kolei aplikacje wygrywają w kwestii szybkości.

 

 

Ciekawie prezentuje się odpowiedź na pytanie o używanie social media pod kątem zakupów w poszczególnych kategoriach produktowych. Najczęściej konsumenci korzystają z social media podczas zakupów elektroniki i komputerów (55%) i niemniej często podczas zakupów ubrań i obuwia (54%). Co szokujące, najmniej poszukuje się w social media informacji o produktach DYI.

 

 

Ostatni wykres pokazuje nowy trend, bardzo niebezpieczny dla e-commerce. Direct to consumer oznacza sprzedaż detaliczną produktów przez producenta. Pomijanie przez producentów sprzedawców detalicznych najwyraźniej objawia się w branży ubrań i butów, gdzie już 51% z przebadanych respondentów zakupiło coś przez stronę producenta. Niemniej dobrze idzie producentom elektroniki i komputerów.

 

Zostaw odpowiedź