fbpx

Globalny raport PwC: rosną obawy przed zakupami internetowymi

PricewaterhouseCoopers zaprezentował wyniki globalnego badania dotyczącego handlu online i offline przeprowadzonego na gigantycznej próbie ponad 15.000 osób, na 5 kontynentach, w 15 krajach.

Badanie „Achieving Total Retail” odpowiada na szereg pytań dotyczących obaw, oczekiwań i zwyczajnych konsumentów z całego świata.

 

PwC użyło w nazwie raportu zwrotu „total retail” (sprzedaż totalna) dając do zrozumienia, że stoimy u progu ery znaczącej więcej niż tylko sprzedaż wielokanałowa.

 

 

Okazuje się, że kupujący na całym świecie wyrażają zachowania wskazujące na lojalność wobec sprzedawców, ponieważ przytłaczająca większość z nich (43%, wzrost z 35%) kupuje u nie więcej niż 5 e-sprzedawców, zaś 27% kupuje u nie więcej niż 10 (spadek z 35%). Znacząco spadła także liczba nielojalnych kupujących, którzy zaopatrują się u więcej niż 11 sprzedawców w ciągu roku – z 21 do 14%.

 

 

Respondenci zapytani o to dlaczego nie chcą kupować w Internecie odpowiedzieli, że głównym powodem jest chęć wypróbowania/dotknięcia produktu przed zakupem (54%). Praktycznie tak samo ważne jest przyzwyczajenie do kupowania offline (wzrost z 47 do 52%). Wzrosły także obawy o bezpieczeństwo danych osobistych z 41 do 43% oraz brak zaufania do metod płatności online – z 32 do 35%. To niepokojące informacje.

 

 

Interesująco przedstawiają się odpowiedzi na pytanie: „które z poniższych technologii dostępnych w sklepie polepszyłoby Twoje doświadczenia zakupowe?” Absolutnym numerem jeden (46%) jest możliwość sprawdzenia dostępności danego produktu zarówno w sklepie stacjonarnym jak i online. Blisko co trzeci badany wskazał na dostępność bezpłatnego i szybkiego łącza Wi-Fi, zaś 27% na sprzedaż bez konieczności korzystania z kasy. 23% uzyskał wynik mówiący o wyposażeniu sprzedawców w tablety, zaś 21% kupujących chciałoby płacić telefonem.

 

 

Szukając powiązań między online a offline badacze PwC zapytali respondentów o to, co stałoby się, gdyby ich ulubiony sklep w okolicy został zamknięty. 59% uznałoby, że należy poszukać innego sklepu tej samej marki, zaś 44% postawiłoby na zakupy internetowe na stronie dotychczasowego faworyta. Tylko 2% mniej zmieniłoby sklep na lokalny sprzedający podobne produkty.

 

Zostaw odpowiedź