fbpx

Globalny rynek e-commerce powiększy się w 2014 o 20 proc.

Według analiz eMarketera światowa wartość handlu internetowego w najbliższych latach będzie rosnąć, ale w coraz wolniejszym tempie.

Prognozy eMarketera dotyczą obszaru B2C (ang. business to consumer). W 2014 r. światowa wartość rynku e-commerce ma osiągnąć wartość 1,47 biliarda dolarów, co w stosunku do danych za 2013 rok oznaczać będzie wzrost o 20 procent.

Według analityków, w miarę jak internet będzie osiągał próg nasycenia w coraz większej liczbie państw na świecie, maleć będzie jego potencjał do dalszych wzrostów.

W związku z tym, dynamika przyrostu wartości e-handlu pomiędzy 2017 a 2018 według wyliczeń eMarketera wyniesie już “tylko” 10 procent.

Z drugiej strony e-w commerce w 2018 w stosunku do 2013 ulegnie niemal podwojeniu.

Według przedstawionej analizy w 2014 liderem B2C będzie nadal Ameryka Północna (do której eMarketer zalicza USA i Kanadę). Zgodnie z przedstawionymi wyliczeniami ten region będzie odpowiadał za jedną trzecią wartości handlu i e-usług w sieci.

W poprzedniej analizie amerykański serwis e-marketingowy spodziewał się, że region Azji i Pacyfiku wyprzedzi obecnego lidera już w tym roku, ale po niespodziewanym spowolnieniu na rynku chińskim, konieczna była korekta tych prognoz.

Na niezagrożonym, trzecim miejscu będą trwać kraje Europy Zachodniej.

 

Zostaw odpowiedź