fbpx

Globalny rynek mobilnej reklamy 2011

Business Intelligence podał do wiadomości za IAB garstkę informacji o tym, jak wyglądał w 2011 roku całościowy rynek reklamy mobilnej na świecie. To przydatne informacje dla wszystkich tych, którzy zastanawiają się jak zacząć reklamować się w mobile.

Najbezpieczniejsza metoda na start to wyszukiwarki internetowe, czyli de facto Google. Wszak większość smartfonów na świecie posiada system operacyjny Android. A właściciele tych, które nie posiadają Androida i tak najpewniej korzystają z wyszukiwarki Google’a. Powód jest prozaiczny – Google bardzo szybko dostosował swój najważniejszy produkt do wymagań smartfonów. Reasumując, aż 62% nakładów na reklamę mobilną zostaje w wyszukiwarkach internetowych.

Dalej mamy reklamę display – 28% globalnych nakładów reklamowych. 1/3 nakładów to dużo biorąc pod uwagę fakt, że przeciętny rozmiar ekranu smartfona właściwie uniemożliwia skuteczną reklamę tego typu.

 

Na końcu jest “staroświecki” SMS i MMS, czyli mobilne wiadomości, które wciąż trzymają się mocno – stanowią dokładnie 10% całego rynku. Trudno jednak powiedzieć w jaki sposób zliczono owe 10%. Jeśli wzięto pod uwagę wiadomości, które operatorzy komórkowi wysyłają do swoich klientów to trzeba jasno powiedzieć, że ta forma reklamy nie powinna wzbudzać już czyjegokolwiek zainteresowania.

global-mobile

 

 

2 komentarze

  1. Rafał Pędzimąż 06-11-2012
  2. Andrzej Lemański 12-11-2012

Zostaw odpowiedź