fbpx

Globalny rynek reklamy internetowej: Microsoft rośnie

Takie wieści przynosi najnowszy raport z globalnego rynku reklamy internetowej autorstwa eMarketera. Sam rynek urósł ze 104 do 140 miliardów dolarów w ciągu raptem dwóch lat (od wyników w 2012 do prognozy na 2014).

W międzyczasie na trzecią siłę reklamową wyrósł Microsoft.

 

 

Tym samym gigant z Redmond zepchnął Yahoo na pozycję numer cztery. To oznacza, że Bing wyraźnie rośnie w oczach reklamodawców, chociaż do udziału na poziomie lidera, czyli Google jeszcze Microsoftowi bardzo, bardzo daleko (31.45%).

 

Jak widać poniżej, w siłę urósł także Twitter – i to trzykrotnie. Dobrze idzie także Amazonowi oraz Linkedin, zaś na znaczeniu traci niegdysiejszy gigant – AOL. Swoje udziały w rynku globalnej reklamy podwoi w tym roku także Facebook, który wyraźnie odskoczył peletonowi pościgowemu.

 

Na koniec wyniki z rynku mobilnego, gdzie połowę dochodów zgarnia Google, ale mocno trzyma się także Facebook (22%). Znakomitą pozycję w stosunku do globalnego rynku ma także Twitter (blisko 3%).

 


Ogółem, spadków w reklamie internetowej na świecie jak na razie nie widać.

 

Zostaw odpowiedź