fbpx

Globalny rynek reklamy mobilnej: Google zgarnia połowę i ma ochotę na więcej

eMarketer opublikował statystyki globalnego rynku reklamy mobilnej. Rządzi na nim Google z przewidywanym na rok 2013 udziałem na poziomie 55% i wiele wskazuje na to, że nie zatrzyma się na tej liczbie. Wskazuje na to dynamika wzrostu udziałów Google w rynku “m-advert”.

Wzrost w przeciągu 2 lat o 17 punktów procentowych przy jednoczesnym podbiciu obrotów z 1.5 do blisko 9 miliardów dolarów to wyniki o jakich Facebook może tylko pomarzyć.

A skoro mowa już o Facebooku to trzeba podkreślić, że także radzi sobie całkiem nieźle na mobilnym rynku reklamowym. W 2011 roku nie uzyskiwał jeszcze żadnych przychodów, podczas gdy rok później miał ponad 4% udziałów, które przełożyły się na obroty rzędu 500 milionów dolarów.

 

 

W 2013 roku spółka Marka Zuckerberga powinna wygenerować już 2 miliardy dolarów przychodów na sprzedaży reklam mobilnych. Na ten moment poza Facebookiem i Google nie widać na horyzoncie poważnych graczy na tym nowym, obiecującym rynku.

 

 

To dobra wróżba dla dwóch amerykańskich gigantów. Zdecydowanie gorsza dla klientów, w interesie których leży rozsądne rozdrobnienie rynku. Ale statystyki są nieubłagane, Google pożera kolejne połacie rynku wyrzucając zeń innych graczy. Facebook gra drugie skrzypce, ale ciągle aktualizowana oferta reklamowa może sprawić, że zagra o zdecydowanie wyższą stawkę.

Zostaw odpowiedź